Inlägg från: Anonym (Ej nudist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ej nudist)

Min dotter går runt i trosor

Det var det värsta! Hon knallar runt näck, man tar sig för pannan! Det hade jag aldrig tillåtit, fy så äckligt att sitta naken eller halvnaken vid matbordet! Jag skulle heller inte ta någon hänsyn till eventuella diagnoser! Märkliga trådar nu för tiden, någon handlade om en moders tvekan att säga till sin treåring att det är dumt att kasta sten på bilar. I stället för att med arg och allvarlig min säga till honom att så får man inte göra, och man får heller inte ta andra barns cyklar, fick han åka iväg på nåt roligt, alltså en belöning! De här barnen får det ju väldigt svårt i livet, de måste ju få nån sorts fostran. Den nakna flickan måste ju för sjutton lära sig att inte slänga kläder på golvet utan vika ihop dem, lär henne! 

• Anonym (Ej nudist)
    Anonym (he) skrev 2024-12-10 17:20:19 följande:

Jag förstår inte heller denna ängslighet att fostra sina barn.
    Man gör de mest grundläggande sakerna till problem.
    Självklart har man kläder på sig.
    Självklart säger man till sina ungar

Nu förordar jag absolut inte fysiska bestraffningar, ej heller psykiska, det hör till en förgången tid. Det tillämpades inte förr heller av goda föräldrar, jag som är jättegammal var mycket omhuldad, fick aldrig någon bestraffning. Föräldrarna gjorde allt för oss, men så var det inte överallt. Det man måste bibringa barnen är att inte skada eller förstöra, att inte slå något levande väsen, varken kamrater eller djur. Man måste upprepa detta ofta, tydligt, och se barnet in i ögonen och fråga: "Vad sa mamma (eller pappa) till dig nu? Nej, nu ska du inte springa iväg eller skratta? Detta är viktigt." Detta upprepas varje gång så länge det behövs, med hög och allvarlig röst.
Svar på tråden Min dotter går runt i trosor