• ella397

    Missat minipiller

    Hej! För sisådär en vecka sedan (söndags v.33j hade jag samlag med min pojkvän och han kom i mig. Jag äter Vinelle som är ett minipiller och jag brukar ta dom mellan 9-11 varje kväll och så fort jag kom hem tog jag ett minipiller. Dagen efter MISSADE jag och ta ett och kom på det när jag vaknade på tisdag morgon och tog det då (klockan var 8.40). Och man ska ju inte missa en tablett mer än 12h med den sorten jag använder för då är man inte skyddad längre. Självklart fick jag panik och har nu i en veckas tid varit orolig. I lördags nu v 34 glömde jag ett minipiller ÅTERIGEN, så klantigt utav mig jag vet. Men tog det direkt när jag vaknade i söndags morgon. Men sedan att jag glömde första gängen har vi inte haft mer oskyddat sex, och nu till frågan hur stor är chansen att jag är gravid? Jag har haft riktiga humörsvängningar den här veckan men vet inte om det beror på det, jag gråter över saker jag normalt inte skulle gråta över och jag har varit på riktigt dåligt humör idag. Samt mått riktigt dåligt (inte behövt kräkas) och har huvudvärk och ständig trötthet trots att jag sover ca 10h/natt. Jag är jätte orolig då jag bara är 15 år och absolut inte redo att få barn, om jag nu skulle vara/bli skulle det inte ens vara en tvekan om graviditet.

    Vill även påpeka att vi har kört oskyddat en längre tid då jag varit noggrann med mina piller samt att kondom inte riktigt fungerar för oss. Är risken stor att jag är gravid? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Missat minipiller
  • Anonym (L)

    Tror inte du behöver vara orolig. Så mycket symptom kommer inte 1 vecka efter oskyddat samlag. Hör av dig till ungdomsmottagningen och be om att få göra ett grav.test!

    Ingen fara ska du se:)

  • ella397

    Hade tänkt göra det, men funderar på när jag bör göra det. Har ätit azalia i 3 månader sen fick jag vinelle istället med samma substanser som azalia och som jag nu ätit klart en karta från. Hqde tänkt gå till Umo om ca 2 veckor är det för tidigt och testa sig?

  • Anonym (L)

    Hmm skulle nog vänta 3-4 veckor.. men du kan ju höra med dom. Förklara vad som hänt så hjälper dom dig:)

Svar på tråden Missat minipiller