Inlägg från: Anonym (Ärjagdumihuvudet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ärjagdumihuvudet)

Göra abort pga fel pappa

Gravid v8 just nu, med en kille som är 19 och jag är 21. För 2,5 år sedan gjorde jag en abort som va det värsta i mitt liv har gråtit varje dag sedan dess och mått skit för att jag ville ha barn tills jag och pappan till det aborterade barnet gjorde slut pga att båda mådde så dåligt efter aborten för att vi ville ha det. Då slutade jag tänka på barn helt va ute å festade mycket osv.. så blev jag gravid nu med denna kille, absolut inte planerat och han vill inte ha barn och jag som så gärna vill ha barn mer en allt vill inte ha det med honom.. vi har gjort slut och jag ska till barnmorska imorgon och göra nytt ultraljud för att sedan boka en abort.. för jag vill inte ha barn med honom.. är det fel av mig att efter aborten planera barn med mitt ex som jag gjorde första aborten med?..

Är jag en hemsk människa som tar bort de här barnet fast jag vill ha barn bara för att skaffa barn om några månader med en annan pappa..? Är det

Moraliskt rätt att göra en abort pga fel pappa på barnet?... vad tycker ni?

• Svar på tråden Göra abort pga fel pappa

Vi var skyddade med kondom då jag inte klarar av hormon preventivmedel men på något sätt har det vell blivit slarv. Det va vell de första dumma misstaget

Precis så jag tänker, liksom att folk gör abort pga för lite pengar ingen bostad etc. Vill jag ha en bra pappa till mitt eventuella barn.. den här killen har bokstavligen sagt att han inge vill bli pappa en. Samt beter sig på ett enligt mig inte moget nog sätt att skaffa barn på och vill då inte ha han som pappa.. alternativet känns som att ungen blir faderslös om de födds. Jag vet jag fixar det här själv men det känns som varför ens ha det alternativet när jag har chansen nu att välja en stabil och bra framtid till mitt barn.. det känns bara fult att ta bort en för att sedan skaffa ett likadant.

Anonym (HM) skrev 2017-08-29 01:37:55 följande:

Ja, det är helt okej så länge det är helt okej för dig. Jag har personligen inga som helst "känslor" gällande abort i sig. Ett embryo är ett embryo, ett foster ett foster. För mig är det vad det är, ser det inte som ett barn per automatik. Skulle jag bli planerat/önskat gravid så skulle jag såklart rent emotionellt då tänka på det som ett barn från början, men det är ju mer för att jag föreställer mig att det kommer leda till ett barn helt enkelt. Ser det alltså inte som ett barn per automatik. Men en person som anser att det är ett barn från start per automatil har ju såklart en annam syn på saken. Alltså kan du bara utgå från dig själv.

Att göra abort (om det är något du är okej med i sak, alltså bortsett från att du vill ha barn, att du är okej med abort i sig) pga fel pappa ser jag som ett helt legitimt skäl. Pappan blir en person du är knuten till resten av ditt/hans liv och någon du förmodligen kommer behöva sammarbeta med i drygt 18 år framöver. Nu har jag inte blivit gravid med någon som jag inte skulle vilja ha som pappa, men hade jag blivit det hade det definitivt vart en anledning i sig att fundera på abort för min del.

Skrev här över men glömde citera
Svar på tråden Göra abort pga fel pappa