• Krullet89

    Orolig v 12

    Hej! Jag är i v 12 (11+2). Gjorde senast ett ulj i v 8 allt såg bra ut. Ska på kubtest på måndag då Kmr ja vara i v 13.

    Under hela graviditeten hat jag mått hyfsat bra. Lite lätt illamående ibland. Lite lågt blodtryck i början. O trött. Men mest ont i brösten.

    Börjar nu bli orolig inför nästa vecka att fostret inre lever längre. Nu ha ja ba ont i brösten allt annat e som bortblåst. Ngn mer som ha känt så här ?

  • Svar på tråden Orolig v 12
  • viseversa

    Jag har inte mått illa alls. Inte ont i brösten. Ingen skillnad på humöret. Jag har 5 friska levande barn.

  • emc85

    Är vanligt att alla symtom försvinner runt v 12. Kallas spökveckorna, då symtomen är borta fram tills magen börjar synas. Gjorde så för mig, dock fick jag smärta av foglossning i v 13 så blev påmind om graviditeten varje dag ändå.

  • LAVISA

    Jag upplevde samma som dig. Var dock aldrig orolig men jag mådde väldigt illa mellan vecka 6-13. Vecka 13 låg jag hemma och spydde säkert 15 gånger per dag och en dag den veckan bara var det över. Går på torsdag in i vecka 40 :) Så försök att inte oroa dig för mycket i förväg, kommer bli fantastiskt att få se den lille :) 

  • Sofiamy

    Jag är gravid i 13+4, var på kub för en vecka sedan allt var finfint med bebisen och min BM sa att det nu är helt normalt och att de allra flesta som är gravida runt denna tid börjat må bra, kroppen har justerat in sig på nya hormonnivåer och att det är bra. Så nu oroar jag mig inte alls längre tycker bara det är skönt att inte må illa, vara så jävla trött och svullen. NU har livet blivit bra igen!

Svar på tråden Orolig v 12