• Anonym (Frågande)

    Diskbråck, uretrit eller cancer??

    Började för ca 3 mån sen.. Började svida lite när jag kissade, uvi igen tänkte jag och körde igång med tranbär och citron (som jag brukar göra vid känningar, som har kommit till och från senaste året). Men denna gång hjälpte inte det!

    Åkte till läkaren, visade inget på sticka, liite blod. Fick furadantin. Tre dagar utan bättring, upp till vc igen, visade inget på sticka, fick idotrim..

    Ingen bättring, åkte igen. Odling visade inget, fick selexid.. Hjälpte inte heller!

    Fick början till mens/molvärk i magen samt öm i ryggen. Feber som flackade, dock inte hög.Fick remiss till gyn, där de tittade med vul såg bra ut, men jag var "öm" över livmoder, så hon misstänkte livmoderinflammation. Fick metronidazol och doxycyklin utskrivet. Skulle ta det i 8 dagar. Ringde 7 penicillin dagen igen till gyn, ingen bättring, snarare sämre! Fick komma igen, och ett nytt vul togs. Men när hon tryckte på min högra sida i ljumsken gjorde det så ont att jag började gråta. (kanske av lättnad då jag tänkte att NU vet dom!)

    Blindtarmen sa gynläkaren och skickade ner mig till akuten. Väl där fick jag citodon, så smärtor i rygg skulle lätta.. Tyvärr tålde jag tydligen inte citodon, så jag svimmade. Sannolikheten var inte så stor på blindtarmen. Alla prover såg bra ut, så jag fick åka hem, för att komma tillbaka dagen efter för att kolla prover igen.

    Kom tillbaka, nya prover togs. De misstänkte istället njursten, så ultraljud gjordes. Såg bra ut, de bestämde att jag skulle göra en skiktröntgen. Men den visade inget heller!!

    De remitterade mig till urolog. Om 3 veckor!

    Så nu går jag oxå till en sjukgymnast som misstänker diskbråck /kotförstjutning. Och hon skulle diskutera med läkaren om magnetröntgen.

    Är så ledsen och förvirrad!!

    Har haft lite problem med rygg och ischias förut, men det har försvunnit efter några timmar. Nu är det en ihållande värk. Och böjer jag mig framåt känns det som en knöl innanför ryggraden/ländrygg.

    Det svider när jag börjar kissa och i slutet. Inte under kissandet. Ibland känns blåsan hur full som helst, men det kommer bara lite. Det hugger till vid vad som känns blåsan, eller där omkring.

    Jag bajsar jämt efter intag av mat, normalt brukar jag göra det max 1 ggr dag.

    Kan diskbråck ha samband med kisseriet?!

    Är det uretrit?!

    Är det cancer?!

    Vad det än är, så vill jag ha ett svar att DETTA är det! Då kan jag ta itu med det. Men bara gå och vänta och fundera gör mig snart galen! Det drabbar både mig, min familj, min vardag och mitt jobb!

    Ingen som har erfarenhet av detta va?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-29 21:05
    Mina funderingar går oxå till uretrit?
    Om någon känner igen sig eller liknande skriv gärna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-29 21:21
    Jag menade att jag funderade kring endomitros..

  • Svar på tråden Diskbråck, uretrit eller cancer??
  • 8airam8

    Vid ett rejält diskbråck kan man få urinretention. Vad du lider av det vet jag inte, men väntan på besked är plågsam.

  • Anonym (Anno)

    Hur gick det för dig? fick du veta vad det var, vad hjälpte? och hur mår du nu?

Svar på tråden Diskbråck, uretrit eller cancer??