Inlägg från: student2013 |Visa alla inlägg
  • student2013

Måste alla verkligen ha eget rum? Är det synd om mina barn?

Anonym (Extrem) skrev 2017-08-29 19:14:31 följande:

Tänker på hur underbart det är att barnen faktiskt får vara med och välja. En fantastisk möjlighet som inte alla större familjer har. Så jag blir bara alldeles varm i hjärtat när jag läser det här!
    Barnen trivs tillsammans och dessutom med tanke på TS beskrivning om storleken på rummet så verkar det inte finnas några svårigheter att avdela rummet om det behövs.

Tänker lite osökt på den där kristna familjen i USA, kommer inte ihåg vad de heter, men de har gått på tv.... 17 and counting? Asch men i vilket fall som helst bodde ju faktiskt barnen ihop tills de gifte sig eller så. Men å andra sidan så var ju sex innan äktenskapet omöjligt när de behövde förkläden när de dejtade tills de gifte sig...

Antar att så inte är fallet nu. Men de verkade ju bara tycka det var skönt att bo i samma rum som systrarna eller bröderna. Fast det kanske var en extreme liknelse...

Det ändrades till 19 kids and counting sen men dem fick inga fler och dem äldre har börjat gifta sig och skaffa egna familjer nu.
Svar på tråden Måste alla verkligen ha eget rum? Är det synd om mina barn?