• Anonym (modigt)

    Tjej bjuder ut kille?

    Livet är kort och jag kommer göra något jag aldrig gjort innan. Jag kommer på vinst och förlust fråga en kille (10 år yngre) om han vill ta en kaffe någon dag. Kanske inte låter så avancerat men det krävs mod när hjärtat är med i leken. Kanske är han intresserad, kanske inte..
    Fler kvinnor som vågat och bjudit ut? Hur gick det?

  • Svar på tråden Tjej bjuder ut kille?
  • Anonym (go girl)

    Har gjort det flera ggr och det har gått bra varje gång men förutsätter ju att det finns en spänning mellan oss och ett intresse. Skulle aldrig gå upp till random snubbe och bjuda ut om inte vi kollat på varandra länge och sugande.

    Förmodar att du redan känner att det finns ett intresse varför du överväger bjuda ut honom?

    Killar brukar uppskatta att tjejer tar initiativ rent generellt och vara glada att slippa. Att ha självförtroende är attraktivt!:) Jag väntar aldrig när jag väl fattat tycke för någon. Jag tar saken i egna händer!

  • Anonym (kaffe)
    Anonym (go girl) skrev 2017-08-30 11:08:19 följande:

    Har gjort det flera ggr och det har gått bra varje gång men förutsätter ju att det finns en spänning mellan oss och ett intresse. Skulle aldrig gå upp till random snubbe och bjuda ut om inte vi kollat på varandra länge och sugande.

    Förmodar att du redan känner att det finns ett intresse varför du överväger bjuda ut honom?

    Killar brukar uppskatta att tjejer tar initiativ rent generellt och vara glada att slippa. Att ha självförtroende är attraktivt!:) Jag väntar aldrig när jag väl fattat tycke för någon. Jag tar saken i egna händer!


    Jo det är skönt att slippa vara den som alltid ska ta steget. Men angående självförtroende så kan jag hålla med om att det är attraktivt OM det inte går över till hybris. Jag har träffat på många tjejer som verkar blanda ihop självförtroende med hybris. Ingen gillar en narcissist, självförtroende är bra men ödmjukhet och självdistans är också bra.
  • Anonym (modigt)
    Anonym (go girl) skrev 2017-08-30 11:08:19 följande:

    Har gjort det flera ggr och det har gått bra varje gång men förutsätter ju att det finns en spänning mellan oss och ett intresse. Skulle aldrig gå upp till random snubbe och bjuda ut om inte vi kollat på varandra länge och sugande.

    Förmodar att du redan känner att det finns ett intresse varför du överväger bjuda ut honom?

    Killar brukar uppskatta att tjejer tar initiativ rent generellt och vara glada att slippa. Att ha självförtroende är attraktivt!:) Jag väntar aldrig när jag väl fattat tycke för någon. Jag tar saken i egna händer!


    Alltså jag kan ju inte 100% veta att det finns ett intresse, jag kan ju ha feltolkat till min egen fördel såklart. Jag är dock beredd att ta risken. 
  • Anonym (Gör!)

    Självklart ok!! Vi kvinnor måste våga ta för oss mer! Livet är för kort för att inte våga. Jag har också kontakt med en 10 år yngre kille just nu. Är väldigt sugen på att träffa honom.

    Lycka till!

  • smulpaj01

    Jag såg en intervju på TV4 med Malou och en man. De pratade relationer och jag tyckte han var så sjukt snygg och manlig. Hittade honom på nätet och bjöd ut honom på dejt. Vi blev ihop direkt och var sambos i 2 år.
    So go for it ts, lycka till!

    Btw min nya man är 4 år yngre än mig

  • Anonym (modigt)

    Ok, uppdatering! Skickade ett mail i förrgår där jag frågade om han ville ta en öl/kaffe nån gång. Svaret blev att det ville han absolut och så fick jag hans nummer. Det här är alltså ingen player så ger han ut sitt nummer så är han förmodligen seriös i det. Jag skrev också i mailet att om han inte ville träffa mig så behövde han inte svara, jag ville liksom inte tvinga honom till det. Så med tanke på det så tror jag inte han kände sig tvungen att svara positivt. 

  • Anonym (Hoppsan)
    Anonym (modigt) skrev 2017-08-29 22:05:54 följande:

    Livet är kort och jag kommer göra något jag aldrig gjort innan. Jag kommer på vinst och förlust fråga en kille (10 år yngre) om han vill ta en kaffe någon dag. Kanske inte låter så avancerat men det krävs mod när hjärtat är med i leken. Kanske är han intresserad, kanske inte..

    Fler kvinnor som vågat och bjudit ut? Hur gick det?


    VA tjejer kvinnor som bjuder ut killar förekommer inte särskilt ofta. Men ts hur gick det?
  • Anonym (gör det!)

    Jag bjöd ut en snubbe för några månader sedan. Han visste att jag var gift och det hade inte hänt ngt mellan oss, mer än att vi pratat och jag var attraherad.

    Han svarade direkt och vi träffades. Jättekul, men vi har inte hörts något mer eftersom jag och min man försöker reparera vårt äktenskap.

Svar på tråden Tjej bjuder ut kille?