Inlägg från: Anonym (En som undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En som undrar)

Någon som vågat sig på ett par glas vin trots venlafaxin?

Hej

Jo som det står i rubriken så undrar jag om det är någon som testat och om det gått bra eller inte?

Kanske lära av någon annans misstag eller lugnas av någons erfarenhet så att säga :)

• Svar på tråden Någon som vågat sig på ett par glas vin trots venlafaxin?
  • Anonym (En som undrar)

Ok, låter ju bra. Jag dricker egentligen inte så mycket eller ofta för den delen men ett par glas vin eller några öl blir det ibland.

Jag har inte frågat min läkare ännu men tror att det står på alla anti-depp (fass) att man ska undvika alkohol. Jag har stått på SSRI tidigare och då kunnat dricka litegrann utan att det hänt något(större mängder har gett mig minnesluckor och lite mer ångest dagen efter), men nu har jag fått byta och funderade på hur det funkar med dom.

• Anonym (En som undrar)

Ok, tack för alla svar!

Låter ju som att det funkar ganska bra ändå. Lugnt tar jag det i princip alltid ändå, blir som mest att jag och sambon delar på en flaska vin en kväll (alltså då under rätt många timmar).

Men händer någon enstaka gång att man slår på stort och unnar sig en barnfri kväll på stan och då kan det ju bli ett par glas extra. Men jag är så rädd att bli bakis så brukar vara rätt försiktig då med ;p

Svar på tråden Någon som vågat sig på ett par glas vin trots venlafaxin?