• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Jefare1
    Imra skrev 2017-10-06 13:35:34 följande:

Önskar att jag också kunde ha is i magen och inte testa före bim men det är såå svårt när testen finns där hemma liksom! ;)

Och känns som sagt som det är för tidigt att ens känna något men man hoppas ju såklart. :)

Visst är det svårt! Försöker tänka att testet i sig ändrar inte på om jag är gravid eller inte:) Då lugnar jag ner mig lite
  • bligravid123

Alltså detta är mitt första försök. .. har bim 14:de. Känner inga som helst symtom på graviditet men önskar och hoppas förstås! Men hur gör ni andra -nu med fler försök o mera erfarenhet- Hur gör ni för att tänka på annat? Jag känner mig helt besatt....ser magar barnvagnar ägglossningstester o fertilitettips ÖVERALLT!

tips på hur man tänker på annat. ..vad som helst - mottages tacksamt!

• Jefare1
    bligravid123 skrev 2017-10-06 13:47:26 följande:

Alltså detta är mitt första försök. .. har bim 14:de. Känner inga som helst symtom på graviditet men önskar och hoppas förstås! Men hur gör ni andra -nu med fler försök o mera erfarenhet- Hur gör ni för att tänka på annat? Jag känner mig helt besatt....ser magar barnvagnar ägglossningstester o fertilitettips ÖVERALLT!

tips på hur man tänker på annat. ..vad som helst - mottages tacksamt!

Hej

Jag fortsätter med träning jobb och aktiviteter precis som vanligt , det får mog att behålla fokus på andra saker som är viktigt för mig :)
  • Ereya

Hur många dagar efter ÄL kan man få ett positivt test? Jag är på ÄL +8... Bim någon gång mellan 11-13. Tänkte vänta med att testa tills på onsdag, allra tidigast måndag. Bra eller ska man våga testa innan?

• JohannaN2015
    Jasminefjellberg skrev 2017-10-06 13:29:09 följande:

Jag tror inte jag ser något på dessa idag tyvärr :( vad konstigt??

Jätte konstigt!!! Ska köpa ett clearblue och ta någon dag.. jätte konstigt!:/
  • AnnaR84

Plussade först BIM +2. Även med mitt första barn plussade jag sent. Så deppa inte förrän mensen kommer hörni!
  • Jasminefjellberg
    JohannaN2015 skrev 2017-10-06 14:21:08 följande:

Jätte konstigt!!! Ska köpa ett clearblue och ta någon dag.. jätte konstigt!:/

Ja men gör det!!
  • Horisonten

Hej allihopa. Här fortsätter jag att må dåligt. Imorse när jag satte mig på sängen kändes de som jag skulle kräkas. Fick sen en host att k så höll på att kräkas en klarade mig. Brösten har ömmar,haft som stickningar i dem och typ ?bränt? ofast mår jag värst på morgon och kvällen. På dagen lite lugnare. Mindre illamående men ändå så jag känner svagt och brösten ömmar/dricker lite mindre. Haft ont i ryggen och som illningar och att det drar i underlivet. Alla symptom säger att de är något och jag har en känsla som säger att jag är gravid. Vilket känns jobbigt då jag är såååå fruktansvärt rädd för inbillning. Men ömma bröst har jag bara haft när jag var gravid med sonen. Aldrig annars!! Men tog ju ett RFSU-testa tidigt som var blank. Dock kunde en vän ev ana något. Men litar inte riktigt på RFSU. Inte så tidigt iallafall. Förstått de som både dem tidiga och de vanliga RFSU är sega. Så imorgon skall jag testa med clear blue som jag alltid andvänt mig av innan. Känns roligt och soännande. Men framförallt läskigt och nervöst!!

Imorgon kommer jag vara på ca äl+11/12 och på bim-3/4 så hoppas på ett svagt plus. För känns så. Eller vad tror ni? Plussat med mina andra 2 barn på bim-2/3 tror jag det var. Åh vill bara ha morgon och veta!! Så rädd för negativt även om jag vt att de kan visa de och att de bara är för tidigt. Men ni vet hur man känner och vad jag menar.

Önskar alla er en trevlig fredag och uppdaterar er imorgon igen :)

• alvinojuliansmamma

BIM-4 och negativt test :( Babyplan testa tidigt använde jag. Så nu går vi mot försök nr tio :( Blä, vad den här resan suger :(

• alvinojuliansmamma
    alvinojuliansmamma skrev 2017-10-06 20:10:11 följande:

BIM-4 och negativt test :( Babyplan testa tidigt använde jag. Så nu går vi mot försök nr tio :( Blä, vad den här resan suger :(

Svar på tråden Bim oktober 2017