• Emmyjane

Auror

Jag försöker lära mig se min och andras auror eller energefält.
    Ni som kan hur stora kan ni se, vilka färger och vad står färgerna för.
    Kan den flytta sig och ligga brevid människan i stället för att omsluta personen?

• Svar på tråden Auror
  • marina81

Jag ser auror, ser dem som ett fält som omger personen, har aldrig sett den flytta sig. Ser dem lättast mot en ljus bakgrund. Färgerna beror på personen, just nu är min son t.ex omgiven av mycket grönt med några blå fält.

Rött är färgen för vitalitet och fysisk hälsa. Rött kan också representera ilska eller användandet av ilska för att skapa förändring.

Orange är en healingfärg, om du har mycket orange i din aura så är du en naturlig healer eller så gör du healingarbete på dig själv.

Gul representerar personlig kraft och/eller högt utvecklat intellekt.

Grönt representerar en stark länk mellan kropp o själ. Grönt kan visa på tillväxt och/eller förändringar, i framtiden eller i nutid.

Blått i din aura indikerar stor vishet eller stor kreativitet. I de allra flesta fall representerar detta att individens kreativa kanaler är rena.

Violett: mycket klärvojant, stor andlig information och/eller processen av andlig utveckling.

Vit: denna individ är en högt utvecklad själ som har förmågan att fokusera sin energi i eller runt kroppen.

• Esterella

Marina; Ser du auror bara sådär, eller måste du koncentrera dej?
    Stod vid spegeln och försökte på mej själv förut, det vart lite ljusgult blurr och det var svårt att se.

• marina81

Jag ser dem bara då jag vill se dem, dvs. då jag anstränger mig. Händer ibland att det överumplar mig och jag ser dem ändå, men jag brukar försöka hålla sånt borta då jag inte har intresse av att se dem.

• zucca

Jag håller med Marina81 angående auran, till viss del,,, Blått tex har alltid stått för kommunikation för min del... Sen beroende vart jag ser färgen (typ blått vid hjätat) Kommunikation med sitt inre... Har väldigt mycket eerfarenhet med att tolka auror... Och mer och mer har jag förstått att färgerna visar sig efter hur man själv uppfattar dom. Det vill säga att en tolkare kanske ser en färg vid benet medans en annan tolkare ser en annan färg... Men båda tolkarna tyder färgerna på samma vis... Vissa litar på intutioenen och vissa på chakra kartan (har alltså läst sig till vad färger betyder och litar på dom) Båda är lika rätt... Gäller att hitta sitt sätt...som det är med allt... Men ensak är jätte viktigt och det håller jag benhårt på... Tolka aldrig någons aura om dom inte bett om det... För man ser jätte mycket i dom...
    Jag ser auror bäst när det är lite halvdunkelt och med en ljus bakgrund. I början kännde jag färgerna mer än såg dom... Brukar titta på mina händer innan jag somnar (i ett mörkt rum)... Det är lite kul... Brukar alltid vara liila om dom.../Zucca

• marina81

Zucca

Det är ju med auror som med allt annat medialt, man ska inte tolka eller spå någon som inte bett om det osv. Det är ju kränkande för integriteten.

• Emmyjane

Menar du att jag inte får se på min man och sons aura tolka om de mår illa? utan att fråga dem?
    må Gudarna och gudinnornas välsignelse regna över er

• marina81

Emmyjane

Nja, jag ser ju min sons aura också, men t.ex. dina arbetskamrater osv. kanske man ska lämna utanför

• Emmyjane

Jag tycker att ju mer jag anstränger mig eller man kan säga när jag öppnat dörren för tanken att se auror så går det lättare och lättare men jag har inte fått några färger än bara nånn slags vitgul genomskilnlig energi svär. Hur upplever ni när ni känner auror?

• Emmyjane

Nej det är nog bara mina nära och kära som jag vill ha koll på, de andra blir man nog bara intresserad av om de frågar själv.
    Marina81 har du koll på chakran också?
    Jag har en obehaglig knut i mellangärdet och en styp känsla vid halsen vad kan det betyda? Tror inte på något fysiskt som canser, men att det är något mentalt som för söker berätta nått jag inte riktigt fattar än

• Marlean

ALLA kan se auror.
    Man gör såhär: Gnugga händerna mot varandra frenetiskt ett tag så de blir riktigt varma: Håll sedan upp handen mot en ljus bakgrund: Då kan ALLA se en liten "aura" runt handen. Detta får man sedan öva upp, fast man kan vara lite varsam med. Jag vet en tjej som fick huvudvärk pga. att hon inte kunde SLUTA se auror och det blev så mycket färger i skolan mot den vita tavlan de hade bytt till. Så kan det gå.

Svar på tråden Auror