Auror
Jag försöker lära mig se min och andras auror eller energefält.
Ni som kan hur stora kan ni se, vilka färger och vad står färgerna för.
Kan den flytta sig och ligga brevid människan i stället för att omsluta personen?
Jag försöker lära mig se min och andras auror eller energefält.
Ni som kan hur stora kan ni se, vilka färger och vad står färgerna för.
Kan den flytta sig och ligga brevid människan i stället för att omsluta personen?
Förlåt såg att jag skrev fel namn
Carro E
Menar du mig? jag spår i tarot, har seanser mm.
Marina81
Använder du själv kristall kula? Var inne i en trevlig new age affär där de sålde spdana och började intressera mig för vad man tänkas kunna se i dem och hur man använder dem? Refererade till din söta bild. kram
Jag ser människor som inte finns (inte skuggor utan hela kroppen, kläder och ansikten) och känner ofta att det är någon med mig, det var mer förr när jag var yngre.
Har alltid gjort det och tycker det är jätte obehagligt.
Jag vet att de oftast inte vill en nåt elakt men jag tycker inte om när dessa känslorna kommer.
Ser auror och vet alltid vad gravida får för kön på bebisen.
Eftersom jag tycker det är obehagligt tränger jag bara bort dessa känslor... men jag har tänkt att i framtiden ta reda på lite mer info och inte vara rädd men är inte mogen för det ännu...
Emmyjane
Jag har aldrig provat just en kristallkula men man får precis samma effekt med en spegel eller en skål med vatten. Jag har provat med vatten några gånger och det fungerar bra. Men visst vore det lite tufft med en kristallkula men äkta sådana är ju ganska dyra.
Hur gör du med spegeln och vattnet eller är det bara för erfarna medium, som har gåvan?
Nyfiken om det är något jag kan träna på?
Kram
Emmyjane
Alla kan ju träna på att se i vatten, men det enda råd jag kan ge för de som vill lära sig att utveckla sin medialitet är att meditera..utan den färdigheten är det inte möjligt att kontrollera sin förmåga, eller behålla koncentrationen tillräckligt länge, eller falla i trans. Jag har mediterat i 10 år, och det tog ett par år innan jag hade full koll på det jag gjorde.
Tack då har jag lite att arbeta på. Gör meditation och grundning efter Hunters bok. den fungerar bra till det. Vad gillar du Scott´Cunninghams böcker? är de värda pengarna eller ska jag låna dem på biblan? Går det?
Kram en sjuk( förkyld) sökande lillhäxa
Scott Cunningham är bra och grundläggande, de kan vara bra att ha i bokhyllan om man är "nybörjare". Vet inte om de finns på bibblan, beror på var du bor kanske
. Några böcker jag tycker om, fast de är på engelska, är Spiral Dance av Starhawk och Barbara Mors och Monica Sjöös böcker. Har också gått en kurs i Correllian Wicca, arbetat mig igenom en kurs i form av en bok av Shekhinah Mountainwater som handlar om Gudinnereligion, samt att jag utövat en del Stregheria, vilket är italiensk häxkonst med gamla rötter.
Mycket spännande. med kurser berätta vad de innehöll och vad de gav dig. ja jag letar efter Starhawk.
Kram Emma
Correlian Wicca lärde ut alla grunder i wicca, om tron på en Gud och en Gudinna, om olika ritualer, magi osv. Du vet, kasta cirkeln, fira sabbaterna o allt det där. Shekhinah har sin egen variant på det, enbart Gudinneinriktat, och talar mycket om att vara kvinna, kvinnors kraft osv. Stregheria bidrog med ett historiskt perspektiv på häxkonsten, att den är äldre än Gerald Gardners form av wicca som uppstod för inte så länge sedan..dessutom så fick jag då stifta bekantskap med Aradia, häxkonstens kvinnliga motsvarighet till Jesus eller Buddha. Monica Sjöös böcker och målningar är oerhört inspirerande för alla kvinnor!!
Hur kommer man i kontakt med Shekhinah? Information, Kurser? Personer som tillhör?
Shekhinahs kurs är baserad på en bok hon har skrivit som är utformad som en lärobok, jag arbetade igenom den med stöd och hjälp av en kvinna som gjort det före mig..då man klarat av den så är man "prästinna" och får då sprida kunskapen vidare och agera lärare för fler som vill lära sig. Så om du är intresserad av det så kan du ju införskaffa boken och så kan jag hjälpa dig på vägen. Vi kanske inte bor i närheten av varandra men det finns ju andra sätt att kommunicera, om du skulle vara intresserad. När du klarat den kursen så kan du i sin tur hjälpa andra!
Vad heter boken? och var bor du?
kan jag lägga till dig i msn eller har jag redan frågat det?