Inlägg från: marina81 |Visa alla inlägg
  • marina81

Auror

Jag ser auror, ser dem som ett fält som omger personen, har aldrig sett den flytta sig. Ser dem lättast mot en ljus bakgrund. Färgerna beror på personen, just nu är min son t.ex omgiven av mycket grönt med några blå fält.

Rött är färgen för vitalitet och fysisk hälsa. Rött kan också representera ilska eller användandet av ilska för att skapa förändring.

Orange är en healingfärg, om du har mycket orange i din aura så är du en naturlig healer eller så gör du healingarbete på dig själv.

Gul representerar personlig kraft och/eller högt utvecklat intellekt.

Grönt representerar en stark länk mellan kropp o själ. Grönt kan visa på tillväxt och/eller förändringar, i framtiden eller i nutid.

Blått i din aura indikerar stor vishet eller stor kreativitet. I de allra flesta fall representerar detta att individens kreativa kanaler är rena.

Violett: mycket klärvojant, stor andlig information och/eller processen av andlig utveckling.

Vit: denna individ är en högt utvecklad själ som har förmågan att fokusera sin energi i eller runt kroppen.

• marina81

Jag ser dem bara då jag vill se dem, dvs. då jag anstränger mig. Händer ibland att det överumplar mig och jag ser dem ändå, men jag brukar försöka hålla sånt borta då jag inte har intresse av att se dem.

• marina81

Zucca

Det är ju med auror som med allt annat medialt, man ska inte tolka eller spå någon som inte bett om det osv. Det är ju kränkande för integriteten.

• marina81

Emmyjane

Nja, jag ser ju min sons aura också, men t.ex. dina arbetskamrater osv. kanske man ska lämna utanför

• marina81

Emmyjane

Jag kopierar det här från min blogg:

1.      Baschakrat. Sitter vid ryggradens slut. Färgen är röd. Förknippas med kroppens fysiska behov, säkerhet, frihet, individualitet.
    2.      Andra chakrat. Sitter i nedre delen av magen, hos kvinnor vid livmodern. Färgen är orange. Hör samman med intimitet, känslor, tillit, sexualitet.
    3.      Tredje chakrat. Placerat vid navlen. Färgen är gul. Hör samman med styrka, energi, förändring, humor.
    4.      Hjärtchakrat. Sitter vid hjärtat. Färgen är grön. Förknippas med kärlek, harmoni, medlidande, givande och tagande.
    5.      Femte chakrat. Placerat på halsen. Färgen är turkos. Förknippas med andning, tankar, känslor, telepati, kommunikation.
    6.      Sjätte chakrat. Sitter i tredje ögat, tallkottkörteln. Färgen är blå. Förknippa med drömmar, fantasi, intuition.
    7.      Kronchakrat. Placerat vid fontanellen. Färgen är violett eller vit. Förknippas med kunskap och visdom, meditation, vårt eviga jags medvetande.
    Om du har problem med något av chakrana är det antagligen någon av dess "egenskaper" som du måste fundera över.
  • marina81

Marlean

Ja, det kan jag göra, men då "känner" jag mer av den personen på distans, än bara tittar på fotot, ungefär som när jag spår på distans. Jag sätter mig i kontakt med personen på ett andligt plan och kan därmed känna av och se auran.

• marina81

Marlean

Ja, det skulle jag kunna göra. Är lite upptagen för närvarande, men jag kan höra av mig till din gb då jag har tid, kanske i helgen

• marina81

Carro E

Det händer att jag drömmer sanndrömmar, ibland är det så konstigt för jag kan drömma nåt helt betydelselöst och så händer det. Då undrar jag vad som är meningen?

Hoppas att inte min dröm från inatt är en sanndröm dock, drömde att jag blev biten i vaden av en hemsk svart orm, och när jag vaknade hade jag jätteont i benet *rys*..men jag har redan tolkat den och kommit fram till vad den vill säga, så det är nog ingen sanndröm

• marina81

Carro E

Menar du mig? jag spår i tarot, har seanser mm.

• marina81

Emmyjane

Jag har aldrig provat just en kristallkula men man får precis samma effekt med en spegel eller en skål med vatten. Jag har provat med vatten några gånger och det fungerar bra. Men visst vore det lite tufft med en kristallkula men äkta sådana är ju ganska dyra.

• marina81

Emmyjane

Alla kan ju träna på att se i vatten, men det enda råd jag kan ge för de som vill lära sig att utveckla sin medialitet är att meditera..utan den färdigheten är det inte möjligt att kontrollera sin förmåga, eller behålla koncentrationen tillräckligt länge, eller falla i trans. Jag har mediterat i 10 år, och det tog ett par år innan jag hade full koll på det jag gjorde.

• marina81

Scott Cunningham är bra och grundläggande, de kan vara bra att ha i bokhyllan om man är "nybörjare". Vet inte om de finns på bibblan, beror på var du bor kanske . Några böcker jag tycker om, fast de är på engelska, är Spiral Dance av Starhawk och Barbara Mors och Monica Sjöös böcker. Har också gått en kurs i Correllian Wicca, arbetat mig igenom en kurs i form av en bok av Shekhinah Mountainwater som handlar om Gudinnereligion, samt att jag utövat en del Stregheria, vilket är italiensk häxkonst med gamla rötter.

• marina81

Correlian Wicca lärde ut alla grunder i wicca, om tron på en Gud och en Gudinna, om olika ritualer, magi osv. Du vet, kasta cirkeln, fira sabbaterna o allt det där. Shekhinah har sin egen variant på det, enbart Gudinneinriktat, och talar mycket om att vara kvinna, kvinnors kraft osv. Stregheria bidrog med ett historiskt perspektiv på häxkonsten, att den är äldre än Gerald Gardners form av wicca som uppstod för inte så länge sedan..dessutom så fick jag då stifta bekantskap med Aradia, häxkonstens kvinnliga motsvarighet till Jesus eller Buddha. Monica Sjöös böcker och målningar är oerhört inspirerande för alla kvinnor!!

• marina81

Shekhinahs kurs är baserad på en bok hon har skrivit som är utformad som en lärobok, jag arbetade igenom den med stöd och hjälp av en kvinna som gjort det före mig..då man klarat av den så är man "prästinna" och får då sprida kunskapen vidare och agera lärare för fler som vill lära sig. Så om du är intresserad av det så kan du ju införskaffa boken och så kan jag hjälpa dig på vägen. Vi kanske inte bor i närheten av varandra men det finns ju andra sätt att kommunicera, om du skulle vara intresserad. När du klarat den kursen så kan du i sin tur hjälpa andra!

Svar på tråden Auror