• Whisp

Exet förstör min nya familj samt vår gemensamma son, psykiskt.

Anonym (S) skrev 2017-09-08 08:37:09 följande:

Fast där har hon ju en poäng faktiskt. Vad hon gör på sina veckor har ni inte med att göra. Lika lite som hon har att göra med vad ni gör på era veckor. Angående skola är det troligen för barnets skull det bästa att gå i skola nära ena föräldern. Bättre att ha EN fast punkt än ingen alls. Där får man som förälder svälja och acceptera att det gör ont att inte ha det lika som den andra föräldern. Det är barnet det handlar om. Endast barnet och inte er föräldrar. Ni har inga rättigheter i detta. Ni har skilt er och vänt upp och ner på barnets liv och inte nog med det kan ni inte ens samarbeta kring barnet utan använder honom som en bricka i ett spel.

Att jag låter hård är att jag vet vad sådana här konflikter gör med ett barn. Det skadar för livet. På något sätt MÅSTE ni komma överens. Om det så betyder att du får backa och "ge med dig".

FAST ts har sagt att den som han vill ha ligger mitt emellan, tar en kvart för båda(de bort alltså 30min från varandra) och varför ska han ge med sig när barnet mår dåligt hos modern?
  • Whisp
    Anonym (S) skrev 2017-09-08 08:51:07 följande:

Barnet kanske mår dåligt pga konflikten? Inte speciellt konstigt. Och barn mår bäst av att ha en fast punkt. Att ha nära till skolan hos ena föräldern är bättre än att ha långt till skolan hos båda. Du är fel ute när du skriver "varför ska han ge med sig". Det är sånt tänk som drabbar barnet ännu mer och det är att endast tänka på sig själv.

www.forskning.se/2017/01/12/vaxelvist-boende-bast-for-skilsmassobarnen/
Svar på tråden Exet förstör min nya familj samt vår gemensamma son, psykiskt.