Inlägg från: Anonym (Svea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svea)

Exet förstör min nya familj samt vår gemensamma son, psykiskt.

mammalovis skrev 2017-09-07 20:30:23 följande:

För vår del bor dottern övervägande här och träffar sin pappa lördag till söndag varannan helg plus en natt mitt i veckan. Det jag kan se är att hon alltid kommer hem med ett fruktansvärt humör eller uppspeedad när hon har varit hos pappan. Vi brukar skoja om att stormvinden snart sveper in, för fem minuter senare kommer den första konflikten av flera. Då har vi ändå ingen direkt konflikt med pappan mer än att hon inte vill använda byxor som han köpt i 3-4 storlekar större än vad hon har.

Så bara att byta hem och rutiner kan skapa stora problem för ett barn. Ev bråkar hon extra mycket bara för att bli extra sedd eller nåt. Så att sonen blir upp och ner behöver inte betyda så mycket. En del barn reagerar mycket på förändringar.

Jag förstår inte hur modern "löste" det med förskolan då det brukar behövas båda vårdnadshavarnas underskrift vid ansökan. Likaså vid skolval, men barnets folkbokförda adress gäller vid skolval. Att barnet är skrivet i en kommun och går i skola i annan kommun brukar sällan godkännas.

Att ni ska komma till en lösning båda föräldrar godtar tror jag inte är möjligt. Frågan är vad barnet vinner mest på?
    Barnomsorg kan man få utan att vara överens. Skola utgår från närhetsprincipen om föräldrarna inte är överens om annat.
Svar på tråden Exet förstör min nya familj samt vår gemensamma son, psykiskt.