Inlägg från: reptilina |Visa alla inlägg
  • reptilina

Flyga i v. 29? Skulle ni åka?

Hej ts,
    I och med att du reser med jobbet kan du kolla om du kan teckna en utökad gravidförsäkring (det försäkringsföretag som min firma anlitar har försäkring upp till v32), det kanske lugnar lite? Jag kommer själv att resa i v29 med en sådan försäkring, eftersom det är årets viktigaste konferens. Hoppas allt går bra!

• reptilina
    Aliona skrev 2017-09-06 11:13:40 följande:

Fast är det en tjänsteresa så är det ju arbetsgivaren som ska se till att du är försäkrad. Gäller inte jobbets försäkring så får du stanna hemma.

Såklart jag menade det, givetvis ska detta tecknas genom jobbet och de ska såklart betala extrapremien om det är så att denna tillkommer!
  • reptilina
    Majken03 skrev 2017-09-06 15:37:47 följande:
    Hej. Jag har hört att ingen försäkring täcker ev nödlandning? Säg att förlossningen startar i luften och piloten bestämmer att de ska nödlanda. Men jag vet inte om det stämmer. Du kanske vet?
    Det torde ju vara samma regler som om man får annat plötsligt sjukdomsfall i luften. Jag kan inte tänka mig att de skulle kräva pengar åter för någon som fick en hjärtattack till exempel. Om man flyger inom veckogränserna kan det ju knappast räknas som oansvarigt från mammans sida? Men det här vet säkert någon bättre som jobbar inom försäkringar (jag resonerar bara).
Svar på tråden Flyga i v. 29? Skulle ni åka?