Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Min son är en mobbare

Har ni möjlighet så försök vara med i skolan. Är det fler som är med på detta, då hade jag även ringt de andra föräldrarna och kanske gjort ett schema där man är med på skolan.

• sextiotalist
    Haipodai skrev 2017-09-07 11:14:43 följande:
    Öh?! Hur är detta skolans sak att lösa? Beteende som leder till mobbing kommer aldrig hemifrån; ett harmoniska och tryggt barn mobbar inte!
    Oj, oj, självklart kan alla barn mobba. Speciellt när de är i den åldern som ts barn. Det är nog en av de största fördomarna om mobbning, att mobbare mår dåligt eller kommer från hem där detta är tillåtet, vissa mår dåligt absolut, men de allra flesta gör det för att de inte vet bättre, vill stärka sin egen position etc.
  • sextiotalist
    nevermind skrev 2017-09-07 22:16:44 följande:

Jag hade tagit med barnet till bup.

I den bästa av världar, men BUP har fullt upp med barn som har svåra problem och vad jag förstått så är det väldigt långa köer.
    Nej, detta är ett problem som ska hanteras av skolan (vilket de uppenbarligen misslyckats med).
    Att lösa problem med våld är inte ett bra sätt, men alternativet, självskador och vilket tyvärr förekommer, självmord är betydligt värre.

Svar på tråden Min son är en mobbare