Min son är en mobbare
Vår son är likadan just nu tyvärr. han har alltid varit glad, lugn och god men sedan han började 1 klass förändrades mycket till det sämre. Började med nya ord som "fucking hora" , kuk och fitta osv som han lärt sig av de äldre. Noll respekt mot de vuxna rastvakterna eller oss. Han säger såna saker rakt ut utan att säga förlåt. Även läxor har han börjat vägra att göra.
Började med att han och en till stökade och tydligen hade blottat sig för de andra barnen och även piskat äldre barn på rumpan. Vi pratade igenom det när vi fick höra detta av skolpersonal och trodde att det skulle vara över. Tyvärr efter några dagar igen fick vi höra att nästan samma sak har hänt igen osv. Den han har börjat umgås med den grabben verkar ha DAMP så nu ska de försöka sära på dom i skolan och vi hoppas att det kommer att bli bättre.
Undrar även om detta kan bero på att jag pappan lider av psykisk ohälsa och var frånvarande nästan två månader i somras? Övriga somrar har vi alltid vandrat, rest och bott i tält mm denna blev det ingenting. Hoppas att det kommer bli bättre nu med allt annars får vi fundera på att sätta han i en annan skola för hans eget bästa givetvis. Finns en bra i närheten men vet ej kö osv.
Bup som nån tidigare skribent skrev om är jag livrädd för eftersom de antagligen bara letar diagnoser och någon ADHD medicin ska han då rakt inte ha.