Skäller ut förskolepersonal
Vardnadshavarenstalan skrev 2017-09-06 22:14:03 följande:
Det jag blir mest förbryllad över i din text är att ni inte verkar tillräckligt proffesionella. Om ni har utbildning (högskoleutbildning förmodar jag) så borde ni kunna agera samt luta er mot den i uppkomna situationer likt ovan beskriven. Även kan ni hänvisa till er chef då ni har följt regelverket samt informerat på gammalt hederligt vis. Mer kan rimligtvis inte begäras. Så, tuffa till er nu och få lite skinn på näsan genom att träda på er den professionella yrkesdräkt ni har.[bold] Stäng även genast ned instagramkontot! Vad är detta för trams som stjäl tid och kraft från verksamheten?[/bold] Vet att det har blivit en grej på senaste tiden men jag är förbryllad över att man på riktigt använder sociala medier för förskolebarn i kommunal (?) eller privat regi! Det är mycket som kan bli fel med sociala medier!Oj, vad fyrkantigt! På vår kommunala förskola har vi kockar som lagar mat på plats. De har ett instagramkonto där de lägger upp veckomatsedel och ibland bilder på dagens lunch. Det är mycket uppskattat. Man ska ju låta tekniken hjälpa en! Visst om kockarna inte vill/har tid att ta kort så kan de ju sluta med servicen. För det är vad det är, det är en uppskattad service inte trams. Till TS. Fotografering av barn är en extra service inte er kärnverksamhet. Du ska inte behöva ta en utskällning för att du inte påminde dagen innan. Det är absurt. Vad du skulle kunna göra nästa gång är att tipsa föräldern om att den själv kan ta en bild p infotavlan och läsa i lugn och ro hemma. Skaka av dig! Jag jobbade extra i en matvarubutik när jag pluggade och där fick man lära sig att skaka av sig för det var nästan dagligen som någon kund ville skälla ut någon. Idioter finns överallt, tyvärr!