Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Skäller ut förskolepersonal

Inte ok att skälla,tycker jag.
    Om alla föräldrar har fått informationen om anslagstavlan så kan man titta där.
    Alternativet är ju att ni sätter upp lappar på dörren så man ser den när man går in/ut eller att ni skickar veckobrev.
    Jag tycker inte att man kan begära att ni ska hinna sitta och lägga upp information på sociala medier då det väl egentligen inte hör till era arbetsuppgifter.

Carpe Diem
  • molly50
    molly50 skrev 2017-09-08 09:08:45 följande:

Inte ok att skälla,tycker jag.
    Om alla föräldrar har fått informationen om anslagstavlan så kan man titta där.
    Alternativet är ju att ni sätter upp lappar på dörren så man ser den när man går in/ut eller att ni skickar veckobrev.
    Jag tycker inte att man kan begära att ni ska hinna sitta och lägga upp information på sociala medier då det väl egentligen inte hör till era arbetsuppgifter.

Jag ska tillägga att visst kan ni försöka påminna en eller ett par dagar innan och fråga om de kanske vill byta dag.
    Men ni kan ju också påminna om anslagstavlan om de har glömt att titta på den.
    Carpe Diem
  • molly50
    Palestrina skrev 2017-09-08 15:04:57 följande:
    Jag har väl inte sagt nåt om vems ansvar det är? Bara att jag tycker att informationen är viktig även om det inte är förskolans skyldighet att erbjuda. Nu finns möjligheten och då vill man givetvis veta för att kunna ta del av det.

Men om det nu är så att denna förskola har anslagstavlan som infokanal är det såklart föräldrarna som har brustit i att ta del av den. Jag tycker dock att det är en dålig kanal, i synnerhet som den inte når ut till dem som t ex blir hemma p g a sjukdom. Information bör gå ut som veckobrev till alla berörda, anslagstavlan kan snarare vara ett komplement.
    Då ska veckobreven i så fall mailas ut.
    När mina barn gick på förskolan så fick vi veckobrev utlagda på deras hyllor.
    Så om barnen var hemma och var sjuka eller lediga så fick vi inte alltid all info i tid i och med att vi fick veckobrevet först när barnen kom tillbaka till förskolan igen.
    Nu när barnen går i skolan så får vi alltid veckobreven utskickade via datorn eller så får barnen med sig brevet hem i väskan.
    Funkar mycket bättre,tycker jag.
    Men fortfarande så är det mitt ansvar,som förälder,att se till att läsa det.
    Carpe Diem
Svar på tråden Skäller ut förskolepersonal