• Pubicalyx

Konstigt blåmärke

Fick förra Fredagen ett blåmärke på insidan av överarmen helt utan anledning. Det var även en mindre knöl mitt i som var halvhård och gjorde ont.

Åkte in till vårdcentralen för att kolla upp och en läkare sa att det var en "blodutgjutelse" och absolut ingen propp iaf.

Jag fick med mig en salva som skulle påskynda läkningen och åkte hem.

Har sedan dess fått mer ont/värk i hela armen och blåmärket har blivit större och fortsätter att vara väldigt mörkt.

Ska åka in idag igen till vårdcentralen för att be de kolla igen på det, men tänkte höra om någon härinne känner igen eller vet vad det annars kan vara?

Dag 1

Igårkväll

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-07 08:34

• Svar på tråden Konstigt blåmärke
  • Pubicalyx
    Anonym (...) skrev 2017-09-09 02:08:59 följande:

Inte för att det ser ut som typisk borrelia så kanske du borde be läkarna kolla även det?

Min mamma fick ett fästingbett i knävecket och så inte alls ut som ett typiskt bett med ring osv utan lite som ett rött blåmärke. Men det var borrelia. Bara en tanke :)

Blivit testad för Borrelia nyligen, så det är det inte. Något är det som hänt med ett blodkärl iaf, det som är bulan.
  • Anonym (...)
    Pubicalyx skrev 2017-09-09 05:11:55 följande:

Blivit testad för Borrelia nyligen, så det är det inte. Något är det som hänt med ett blodkärl iaf, det som är bulan.

www.aftonbladet.se/halsa/article12419810.ab

Nja fast nyligen spelar ingen roll :). Detta är isf infekterat för typ nån vecka sen. Jag hävdar att det KAN vara borrelia :) behöver inte men tycker du borde kolla upp det. Det blir även ljusare i mitten. Borrelia är inget att leka med, speciellt om det inte behandlas. Tro mig, jag vet...
  • Pubicalyx

Blåmärket börjar äntligen läka och bli ljusare, medan den missbildade blodådran blivit lite större och ibland hård, ibland mjuk. Riktigt otäckt att ta på bulan ????

Lär väl ta ett bra tag innan man får tid till hjärt och kärl.

• Pubicalyx

Undrar om den kan spricka som läkaren sa... ovh hur man ny undviker det vet jag inte.

• Pubicalyx

Undrar om den kan spricka som läkaren sa... ovh hur man ny undviker det vet jag inte.

• Pubicalyx

Blåmärket snart borta, men desto mer känns och syns denna "Hemangion".

Ingen som fått liknande?

• Anonym (...)

Tror ff på borrelia..

Som sagt.. min mamma fick nästan exakt likadant fast i knävecket och även en liten bula som kändes kvar länge. Läs länken jag skickade ovan. Ett kärlnystan ser inte ut så och kommer inte bara så där!

• Anonym (hm)

Det är inte en tromboflebit då?

• Pubicalyx
    Anonym (hm) skrev 2017-09-13 08:04:55 följande:

Det är inte en tromboflebit då?

Trodde också det, lät mer som detta jag har, men tydligen enligt den läkaren är det Hemangion.

Inväntar kallelse till kirurgen, där lär de nog kunna ge mer ett korrekt svar på vad det är.
  • Nandez
    Pubicalyx skrev 2017-09-13 09:42:35 följande:
    Trodde också det, lät mer som detta jag har, men tydligen enligt den läkaren är det Hemangion.
    Inväntar kallelse till kirurgen, där lär de nog kunna ge mer ett korrekt svar på vad det är.
    Hoppas att snart får en kallelse. 
Svar på tråden Konstigt blåmärke