Inlägg från: asdfgh |Visa alla inlägg
  • asdfgh

Vad gör era barn i förskoleklass?

Vad gör era barn i förskoleklass?

När jag pratar med föräldrarna till barn som går i en annan skola verkar det vara rätt stora skillnader. Samma när vi hade ett av barnets kompisar här över kvällsmaten nu i veckan. Jag brukar alltid fråga mina barn om dagen i samband med att vi äter så nu blev det att jag även frågade kompisen lite.

• Svar på tråden Vad gör era barn i förskoleklass?
  • asdfgh

Det som är samma är att de håller på med rim och mönster. Sen verkar den andra skolan lägga mer fokus på sammarbetsövningar/hur man är en bra kompis men det är möjligt att de vävs in så att vårt barn inte uppfattat att det sker. De ska tydligen "vara snälla mot varandra" men har enligt barnet inte gått in djupare på saken än så.

Den andra skolan har fått matteböcker där de jobbar med på, under, bredvid etc. Har tydligen hållit på med siffran 1. Varannan vecka har de gymnastik i gympasalen.

Hos oss jobbar de en del i åldersblandade grupper och har hängt på samma tema som övriga skolan. En hel del frågor blir det hemma Skolan har ingen gymnastiksal men de är ute och rör sig massor ändå.

Svar på tråden Vad gör era barn i förskoleklass?