• Anonym (fia)

    Respektlöst eller?

    Tonåring som vid diskussioner blir irriterad och rapar mig i ansiktet och går därifrån. Sväljer ned luft och rapar ordentligt.

    Har visst hänt i skolan med en lärare som inte var så glad. Vet inte vad jag ska säga eller göra riktigt, tänk om det blir ännu sämre stämning.

  • Svar på tråden Respektlöst eller?
  • Anonym (..)

    Skojar du eller? Hade mitt barn gjort så hade det blivit rätt ordentligt straffat, indragna förmåner mindre pengar att röra sig med osv

  • Meileen

    Sämre stämning än vad? Att du låter sin tonåring bete sig hur hen vill utan konsekvenser?

    Det är inte bara respektlöst, det är ett ointelligent sätt att "vinna" diskussioner.

  • Anonym (Bonus?)

    Gissar att handfallenheten beror på att det är en bonus?

  • Anonym (B)

    Är det en bonus dumpa hens idiotiska förälder.

    Är det ditt barn skicka henom till en bra internatskola så hen får chansen att bli en fungerande individ.

  • Anonym (fia)

    Ok, låter som att jag bör ta och säga till om detta då

  • Anonym (mmm)
    Anonym (fia) skrev 2017-09-11 22:39:41 följande:

    Ok, låter som att jag bör ta och säga till om detta då


    Men varför behöver du ens ställa frågan? Givetvis måste man säga till om sådant eller annat beteende som så uppenbart bara är till för att irritera (om det inte är så att personen i fråga har någon funktionsnedsättning och verkligen inte alls förstår, men det lär inte höra till vanligheterna) 
  • Anonym (Gfdsa)

    Jag hade blivit tokarg om något av mina barn gjort något liknande!!! Hur kan du ens fundera på om du ska agera eller inte?

  • Anonym (Kanske)

    Han har kanske tittat för mycket på Rick & Morty där en av huvudkaraktärerna ständigt rapar medan han pratar.

  • Poolskötaren

    Ett sånt beteende är inte ok nånstans. Aldrig i livet att det förpassat obemärkt. Handlingar ger konsekvenser helt enkelt.

    Om det är ett bonusbarn hade dennes bioförälder fått utdela "straffet" men jag hade varit delaktig. Om bioföräldern skulle struntat i det hade jag dumpat på studs.

Svar på tråden Respektlöst eller?