• Anonym (fia)

Respektlöst eller?

Tonåring som vid diskussioner blir irriterad och rapar mig i ansiktet och går därifrån. Sväljer ned luft och rapar ordentligt.

Har visst hänt i skolan med en lärare som inte var så glad. Vet inte vad jag ska säga eller göra riktigt, tänk om det blir ännu sämre stämning.

• Svar på tråden Respektlöst eller?
  • Anonym (fia)

Känns hopplöst, nu har det börjats med fisar i handen som förs upp till näsan, och raparna. Hjälper inte att säga till.

• Stårschan

Men fy! Och det här är en person som snart är vuxen och ska ut i samhället och skaffa flickvän som ska stå ut med skiten. Ni föräldrar måste få stopp på det här innan det är försent! Vad säger pappan? Eller är det hans fula vanor som sonen för vidare?

• Poolskötaren
    Anonym (fia) skrev 2017-09-19 15:15:37 följande:

Känns hopplöst, nu har det börjats med fisar i handen som förs upp till näsan, och raparna. Hjälper inte att säga till.

Är det ditt biobarn?

Övre eller undre tonåren? Vad blir konsekvenserna när tonåringen beter sig illa?

Du måste ju göra mer än att bara säga till. Visst finns det barn som spårar ut fullständigt och föräldrarna står chanslösa men i de flesta fall räcker det att sätta stenhårda regler och inte vika en enda tum.
  • Anonym (fia)

Nu hände det igen, fy fasiken vad det luktar.

Blir så trött på att ha det såhär!

• Anonym (fia)

Vaknade av en stor prutt rätt i ansiktet imorse.

• taquine
    Anonym (fia) skrev 2017-09-20 18:56:35 följande:

Vaknade av en stor prutt rätt i ansiktet imorse.

Hmm, han går alltså in i ert sovrum och fiser dig i ansiktet? Om nu tråden är sann har han ju rejäla problem .
    Goodness me
  • Whitehorse1979
    Anonym (mmm) skrev 2017-09-12 06:59:18 följande:
    Men varför behöver du ens ställa frågan? Givetvis måste man säga till om sådant eller annat beteende som så uppenbart bara är till för att irritera (om det inte är så att personen i fråga har någon funktionsnedsättning och verkligen inte alls förstår, men det lär inte höra till vanligheterna) 

Vad betyder egentligen det?

Funktionsnedsättning=komplett idiot?

• Anonym (fia)
    taquine skrev 2017-09-20 19:33:55 följande:
    Hmm, han går alltså in i ert sovrum och fiser dig i ansiktet? Om nu tråden är sann har han ju rejäla problem .
    Goodness me
    Vet inte vad jag ska göra, vaknar av detta och sen går han. Samma sak hände nyss.
  • Anonym (...)
    Anonym (fia) skrev 2017-09-21 09:42:07 följande:

Vet inte vad jag ska göra, vaknar av detta och sen går han. Samma sak hände nyss.

Men va fan, jag blir arg av ditt mesande! Säg ifrån och ge konsekvenser! Härregud det är vanlig uppfostran, ska han gå och fisa chefen i nyllet sen också?
  • Anonym (trött)

Detta är bara ett trollinlägg! Inte värt att engagera sig i. Fjant till trådskapare.

Svar på tråden Respektlöst eller?