• Anonym (fia)

Respektlöst eller?

Tonåring som vid diskussioner blir irriterad och rapar mig i ansiktet och går därifrån. Sväljer ned luft och rapar ordentligt.

Har visst hänt i skolan med en lärare som inte var så glad. Vet inte vad jag ska säga eller göra riktigt, tänk om det blir ännu sämre stämning.

• Svar på tråden Respektlöst eller?
  • Anonym (fia)
    Anonym (...) skrev 2017-09-21 10:00:15 följande:
    Men va fan, jag blir arg av ditt mesande! Säg ifrån och ge konsekvenser! Härregud det är vanlig uppfostran, ska han gå och fisa chefen i nyllet sen också?
    Hur?? Vet inte vad jag ska säga eller göra?
  • Anonym (H)
    Stårschan skrev 2017-09-19 15:27:30 följande:
    Men fy! Och det här är en person som snart är vuxen och ska ut i samhället och skaffa flickvän som ska stå ut med skiten. Ni föräldrar måste få stopp på det här innan det är försent! Vad säger pappan? Eller är det hans fula vanor som sonen för vidare?
    Håller med
  • Anonym (Tove)
    Anonym (fia) skrev 2017-09-10 10:28:15 följande:

Tonåring som vid diskussioner blir irriterad och rapar mig i ansiktet och går därifrån. Sväljer ned luft och rapar ordentligt.

Har visst hänt i skolan med en lärare som inte var så glad. Vet inte vad jag ska säga eller göra riktigt, tänk om det blir ännu sämre stämning.

Anmäl dig till Supernanny Sverige!
  • John22

Hade min son betett sig sådär hade han åkt på en smäll, så mycket kan jag säga. Sedan kan alla uppfostringsgurus få säga vad de vill. Hade han varit över 18 hade han åkt ur huset om det skedde fler än en gång.

Så sjukt respektlös och genomvidrigt att jag har svårt att tro att någon ens beter sig så.

Ni borde åtminstone rycka allt vad mobiler, datorer, TV-spel och dylikt som ni har kontroll över fram tills att han behagar bete sig som folk.

• Anonym (X)

Dra in all lyx.

Inga fickpengar, kontantkortt till mobilen, stäng av router hemma etc tills han lärt sig uppgöra sig.

• AndreaBD
    Anonym (X) skrev 2017-09-21 13:42:45 följande:

Dra in all lyx.

Inga fickpengar, kontantkortt till mobilen, stäng av router hemma etc tills han lärt sig uppgöra sig.

Precis så hade jag gjort!
  • Anonym (fia)

Ännu en stor rap rätt i ansiktet vid matbordet, sa att internet kommer dras in om det fortsätter. Svaret blev ännu en rap i ansiktet.

Vet verkligen inte vad jag ska göra längre.

• Anonym (X)
    Anonym (fia) skrev 2017-09-21 17:08:39 följande:

Ännu en stor rap rätt i ansiktet vid matbordet, sa att internet kommer dras in om det fortsätter. Svaret blev ännu en rap i ansiktet.

Klipper surfen NU.
  • Froken Lokens

Hur gammal är den här "tonåringen"?
  • Anonym (Skärp dig)

Stäng av internet och visa att du menar allvar, ta ifrån mobilen, stäng av tvn och sluta vara en mes!
Svar på tråden Respektlöst eller?