Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
Jag håller med dig om att det är icke jämställd forskning men världen är tyvärr inte jämställd. Forskning är inte jämställd. Vi borde diskutera hur vi kan skapa ett mer jämställt samhälle. Du har bra värderingar så lägg din energi på det. Genom att ifrågasätta självklarheter framstår vi bara som verklighetsfrånvända.
Det är inte ens min trovärdighet som står på spel, inte heller utför Daily mail forskning, så den faller bort också.
Det är så få män med, så ens säga jämställd, så blir det konstigt, då det är så få.
Och är inte fördelningen 50/50% mellan män och kvinnor, så från man räkna bort alla kvinnor som inte har svarat på frågorna som leder upp till statistiken som Daily mail hämtar ifrån en annan artikel, som i sin tur plockat upp detta ifrån pubmed.
Sen tar man inte heller hänsyn till mannens antal partners, inte heller om skilsmässan är en orsak pga mannen som tex våld eller otrohet, och denna listan kan göras väldigt lång.
Vi har ju inte ens kommit till andra jättar som är vanlig orsak till skilsmässa.
Och detta bortser man helt ifrån.
Om du inte heller läser, så hamnar du i exakt samma situation som M.D.