Inlägg från: Hjorth |Visa alla inlägg
  • Hjorth

Vinterjacka för gravida?

Carambolan skrev 2017-09-14 09:42:21 följande:

Om du planerar att bära i sjal/sele efteråt så rekommenderar jag Mamlilas ullkappa Toppen både som gravidjacka och bärjacka, men inte så prisvärd om man bara vill ha gravidjacka.

En ullkappa är ju för kall i 30 minus..!

Jag har också haft problem. Alla säljer så fula kläder begagnat men googla just mammajacka, gravidjacka eller maternity plus dun/down.

Parkas är bara löjligt, det funkar ju bara nu i kall September typ. Har frysit massa vintrar i parkasjackor och ullkappor, nu är det bara dunkappa som gäller som går ner över rumpan och upp ordentligt om halsen.
    Carambolan skrev 2017-09-14 09:42:21 följande:

Om du planerar att bära i sjal/sele efteråt så rekommenderar jag Mamlilas ullkappa Toppen både som gravidjacka och bärjacka, men inte så prisvärd om man bara vill ha gravidjacka.

• Hjorth
    Carambolan skrev 2017-09-14 09:50:37 följande:

Beror väl på vad man har under Jag tyckte att det var mycket lättare att hitta bra lager2-kläder för gravida än ytterplagg. Men visst, vill man inte bylsa på sig fler än ett innerplagg är det absolut för kallt.

Nej alltså jag har haft ullkappa i Stockholm en hel vinter och det hjälpte inte att alltid ha stickad tröja under och ts bor i 30 minus. Vi kanske är olika värmekänsliga du och jag men ts verkar mer åt det frusna hållet så jag säger köp en dunjacka.
Svar på tråden Vinterjacka för gravida?