• lill111

Äggdonation 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-12-06 15:39:14 följande:

Tror vi fick ut 17 ägg och typ alla blev befruktade. Hade 12 st dag 3 men dag 5 fanns 4 kvar. Ett till oss och tre i frysen. De flesta av våra försvann dag 3-4. Men skönt att ni har i frysen! Men nu håller vi tummarna för embryona i magen!

Hejhopp... dyker in med lite frågor här gällande ava Peter och deras garanti ... vad är det för kriterier man måste uppfylla för att få köra det programmet?

Tacksam för svar;))
  • lill111
    Familj77 skrev 2017-11-23 03:27:25 följande:

Mitt i natten....

Kan inte sova

Vi har valt samma klinik i Finland.

Kan man verkligen få en garanti på att det blir en graviditet efter ÄD?? Hur kan en klinik lova det??

Låter ju för bra för att vara sant.

Efter alla år av kämpande, hopp och förtvivlan i en enda soppa, vet jag inte om jag vågar tro längreMen jag vill så gärna, känns ändå in i benmärgen. Vill och önskar!!

Hur upplevde ni kliniken i St Petersburg?? Proffsiga? Välkomnande? Fanns det en känsla av att "här bryr dom sig"?

Kram

[quote=78214599][quote-nick]Sjuttiosjuan skrev 2017-11-22 20:15:29 följande:[/quote-nick]Vilken fint beslut! Kommer ni fortsätta på samma klinik? Visst var det Finland?

Tänker bara att om ni ska satsa era sista slantar så finns det ju kliniker som har garantier. Där vi gick på Ava st Petersburg garanterar dom 12 ägg och minst 4 blastocyster på dag 5. Om dom inte uppfyllt kravet får man nya ägg. Så vi fick 4 embryon, ett till mig och ytterligare 3 i frysen. Nu lyckades ju vi på första försöket men det känns ändå fint att ha till ev syskon i framtiden. Lite dyrare är det ju, betalade 9900 euro, men värt varenda krona. Vet att det finns fler kliniker med liknande upplägg. Nån tjej skrev om en tjeckisk klinik som erbjuder barngaranti för ungefär samma pris.

Tänkte bara så ni inte satsar allt på ett kort och hamnar i samma läge igen.

Kram![/

Aha - nu förstår jag..;) de garanterar iaf 4 blastocyster om inte får man en ny donator?
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-07 07:50:39 följande:

lill111- AvaPeter erbjuder olika paket, den garanti jag läste om på deras hemsida tidigare kostar 250.000kr och då får man 70% av pengarna tillbaka om mam inte lyckas få något barn.

Tack! Ja, det jag vill ha garanti på är minst 4 blastocyster... och de ger de ju... annars får man en ny uppsättning av ägg.. det som sjutiosjuan har valt...
  • lill111
    Asil76 skrev 2017-12-08 23:48:44 följande:

Hej på er.

Jag är ny här och uppskattar verkligen den här sidan och alla informativa trådar!

Jag och min sambo har ett mf, en skrapning med sammanväxlingar och två hystroskopier som följd (varav den ena där de lyckades perforera min livmoder),  två misslyckade IVF, och har nu, efter många om och men,  gjort äggdonation i Gdynia, Polen. Jag är på ruvardag 7 nu och försöker hålla mig ifrån att testa mig.. :/

Vi har haft otur längs hela vägen känns det som så hoppet är ju inte jättestort, men det finns där. Jag har haft svårt att bygga slemhinna och lyckades till slut komma upp i 8,1 mm, vilket läkaren inte var helt nöjd med.

Min sambo som tidigare fått höra att han hade superbra spermier, fick reda på att "något" värde (väldigt oklart vilket) inte var så bra, men precis på gränsen ok.

Av 12 ägg, överlevde bara 4 upptining, 3 blev befruktade men bara ett blev en blastocyst som dom nu satt in.. puh!

Så nu väntar vi. Jag har konstant molvärk, men inga andra symptom så det kan ju lika gärna vara lutinuset.

Jag har under hela den här processen varit rätt förundrad över hur lite info det finns om ÄD och hur förfärligt lite råd och stöd man får under processen, framförallt när man måste vända sig utomlands. Den här sidan har varit mitt stora stöd och informationskälla.

Så om jag kan återgälda tjänsten genom att hjälpa till med några frågor, Hojta!

I övrigt är det fantastiskt skönt att se att det finns andra som går igenom samma sak och har samma tankar!

Tusen tack för att du felar med dig:)! Lycka till nu!!
  • lill111

När min man åkte till riga och gjorde spermitestet så fann de att många var omogna och han fick en dunderkur med vitaminer...

de var 0%dna- fel vilket jag var mest orolig för...

Vår donator fick ut 10 ägg, 8 befruktades normalt...endast två blastocyster...:( vilket gjorde mig besviken....

Nu undrar jag... om det kan varit just parametern omogna spermier som var boven i dramat? Det trodde inte dr d...

Hur som, så ska mannen ta ett nytt test igen... dock inte i Riga utan i Sverige...

• lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-10 09:23:04 följande:

Ja, spermieproblem kan vara orsaken till att det blir få embryon som klarar sig till blastos. Låter bra att ni ska låta mannen göra fler spermietest om han har hög halt omogna spermier.

Tack US:) måste fråga har du varit hos penny för hysto?
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-10 09:45:55 följande:

Inte än, men planen är att åka dit 2018 om inte nästa försök lyckas i Riga. Ska man göra hysto så är det Serum som gäller. Många här har ju lyckats efter hysto hos Serum bla finee som bara hade fått kemiska graviditeter förut men nu efter hysto satte hon in 2 embryon och har nu sett hjärtslag på båda.

Funderar du på att göra hysto hos Serum?

Jag vet inte, är ju så svårt detta ... gjorde ju hysto hos dr d i oktober 2016 och allt var mkt bra då.. hummm.., ja.. alla dessa val och mannens spermier... usch..

hoppas calanderska kollar antalet omogna för det var de som var dåliga...

Tack snälla!!
  • lill111
    smurfen 11 skrev 2017-12-10 10:54:27 följande:

Nu blandar jag mig i här, Carlanderska?

De kollar väl bara antalet? De gjorde dom bara på min sambo vad jag vet i alla fall.

Finns väl nån klinik i Skåne som kollar mer, kanske nån vet här i tråden vad den heter?

Bra du hojtar till... vi gjorde våra ivfer där... de kollade antal, morfologi och rörlighet...

Thats it... tyvärr....
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-10 19:19:44 följande:

Skillnaden mellan Serums hysto och Dr Ds hysto, är att Serum gör inplantationssnitt, men det gör inte Dr D. Därför skulle jag välja Serums hysto.

Ja, det finns många faktorer att tänka på när det gäller fertilitetsproblem. Men ett alternativ är ju, att om ni vill, att ni åker till Serum och gör hysto och att mannen gör sperm dna fragmentationstest på samma gång.

Hade ni gjort Sperm dna fragmentationstest hos AvaRiga tidigare? Eller hos ivfRiga?

Tack för frågan:)... ja, innan vi planerade för vår äd ville jag göra en hysto och testa mannens spermie just dna-fragmentering sagt och gjort åkte han över till Riga tips från dig:) eftersom jag själv fått ut bra med ägg särskilt den sista ivfen (calanderska) våren 2016... 9 ägg alla dog dag två:( testet var bra förutom att han hade många omogna spermier och fick de vitamintillskott du nämnde ovan...detta test gjorde han nu våren 2017...

Vi känner oss lite oroliga ändå eftersom vi fick så dåligt resultat på äd nu endast två blastocyster..., så därför ska han göra om testet.. förmodligen calanderska där de kan kolla efter omogna spermier... det var ju den parametern som var dålig alla övriga ok om än lite lågt antal.... men det spelar ingen roll då de plockar de bästa via icsi..Riga föreslog då, inte spermiedonation, utan hävdade att det skulle gå bra med imsi/icsi...

Ja du, vet inte hur vi går vidare om detta ej fungerar....

Tur vi har varandra här som kan hjälpa och stötta varandra...

Btw, vad är det för skillnad på embryodonstion och dubbeldonstion?
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-11 07:19:27 följande:

Helt blankt på Stickan idag också, vilket får mig att vara mindre hoppfull inför blodprovet. Vet ju att det krävs mkt högre nivåer för att få utslag på urin, men ändå. Ett litet spökstreck borde jag väl ha sett!? Nu kommer väntan på provsvaret, som säkerligen dröjer tills imorrn, vara sjukt lång. Är jag inte gravid nu så vet jag inte vad jag gör, inser att jag ändå nån stans utgått ifrån att det ska funka. Fan!

Så galet trist!! Lider med dig - har du inga symptom? Varm kraaam
Svar på tråden Äggdonation 2017