UndrandeSökare skrev 2017-12-10 19:19:44 följande:
Skillnaden mellan Serums hysto och Dr Ds hysto, är att Serum gör inplantationssnitt, men det gör inte Dr D. Därför skulle jag välja Serums hysto.
Ja, det finns många faktorer att tänka på när det gäller fertilitetsproblem. Men ett alternativ är ju, att om ni vill, att ni åker till Serum och gör hysto och att mannen gör sperm dna fragmentationstest på samma gång.
Hade ni gjort Sperm dna fragmentationstest hos AvaRiga tidigare? Eller hos ivfRiga?
Tack för frågan:)... ja, innan vi planerade för vår äd ville jag göra en hysto och testa mannens spermie just dna-fragmentering sagt och gjort åkte han över till Riga tips från dig:) eftersom jag själv fått ut bra med ägg särskilt den sista ivfen (calanderska) våren 2016... 9 ägg alla dog dag två:( testet var bra förutom att han hade många omogna spermier och fick de vitamintillskott du nämnde ovan...detta test gjorde han nu våren 2017...
Vi känner oss lite oroliga ändå eftersom vi fick så dåligt resultat på äd nu endast två blastocyster..., så därför ska han göra om testet.. förmodligen calanderska där de kan kolla efter omogna spermier... det var ju den parametern som var dålig alla övriga ok om än lite lågt antal.... men det spelar ingen roll då de plockar de bästa via icsi..Riga föreslog då, inte spermiedonation, utan hävdade att det skulle gå bra med imsi/icsi...
Ja du, vet inte hur vi går vidare om detta ej fungerar....
Tur vi har varandra här som kan hjälpa och stötta varandra...
Btw, vad är det för skillnad på embryodonstion och dubbeldonstion?