• lill111

Äggdonation 2017

UndrandeSökare skrev 2017-12-11 07:54:07 följande:

Kan ni tänka er dubbeldonation?

Vi kan tänka oss allt bara vår son får ett syskon.. men självklart hoppas vi ju på mannens sperma... alka säger ju att de ska funka med icsi....dock pratade Riga om imsi för vår del, men de ansåg dr d inte var nödvändigt..,
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-11 07:30:36 följande:

Embryodonation och dubbeldonation är samma sak.

Däremot är embryadoption nåt annat. Då kan det handla om att man får köpa embryon av andra par som blivit över och de inte längre behöver.

Japp, men principen är väl detsamma ?

Tack för svar guld värt..

Jag är oerhört sugen på en hysto via penny - dock är jag orolig om den retar upp immunförsvaret ytterligare tänker på mig som har högt tnf a? En ny hysto kanske bara gör kroppen än mer irriterad - förra året efter hysto hos dr d blev jag rejält sjuk ..

Alka dessa beslut och val..
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-11 08:46:40 följande:

Hur många procent omogna spermier hade mannen?

Imsi är en nyare metod än icsi, och nu har nu ju testat icsi och det gav inget vidare bra resultat. Så jag tror inte det är nån bra plan att göra samma sak igen. Mitt förslag är att ni testar med imsi eller spermadonation nästa gång ifall ni vill göra fler försök.

Men självklart kan det ju vara bra med en second opinion.

Precis tusen tack Riga använder ju imsi som metod .. kanske kör äd via dem nästa gång visst går ni där?

Garanterar de ett visst antal bladtocyster?
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-11 08:46:40 följande:

Hur många procent omogna spermier hade mannen?

Imsi är en nyare metod än icsi, och nu har nu ju testat icsi och det gav inget vidare bra resultat. Så jag tror inte det är nån bra plan att göra samma sak igen. Mitt förslag är att ni testar med imsi eller spermadonation nästa gång ifall ni vill göra fler försök.

Men självklart kan det ju vara bra med en second opinion.

Han hade en mkt hög andel kommer inte ihåg riktigt men över 50%...
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-11 09:30:08 följande:
    Ok, över 50% omogna. Vad fick han för resultat på dnadelen? Hur hög fragmentationshalt hade hans spermier?

Skillnaden är att vid embryoadoption så finns redan de färdiga frysta embryona och vid embryodonation är det ni som väljer donatorer/na, och färska embryon skapas efter ni valt vilka celler som ska blandas.

Förstår om du är orolig för hysto då.

Du kan ju prata med Penny på telefon och fråga vad hon säger? Om du vill alltså.

Om man fyller i Serums questionaire och mailar in så svarar Katie på Serum och erbjuder ett gratis telrfonsamtal med någon av deras läkare eller med klinikchefen Penny. Då kan man ju ställa alla frågor man funderar över.

Jag vet att mom2012 också hade problem vid syskonförsök, hon var runt på minst 3 kliniker, bla Dr Gorgy i England. Det som gjorde att hon till slut lyckades var att hon gjorde hysto hos Serum och läkaren förde en en mycket liten borste som han roterade mot livmoderns väggar och liksom ruggade upp sidorna och sen blev hon gravid direkt och fick ett syskon.

Det krångliga med fertilitetsproblem är att problemen kan se så olika ut, och det finns ju alltid en nyckel men det gäller att hitta den och hur mycket ork man har och hur mycket pengar man kan lägga ut. Det är frusterande att det ska kosta så mycket pengar att få hjälp när man behöver söka sig utomlands. Håller med dig om att det är många val man behöver göra ja.
    Tusen tack igen vad vore jag utan all denna kloka in-put - ja, det är inte lätt, men ska försöka ta en telefonkonsultation med Penny - vet att dr d även ruggade upp min slemhinna han ansåg att cuts var onödigt då jag hade en mkt fin slemhinna enligt honom - inget togs bort eller så - inga polyper...har ju varit gravid 6 gånger 7 med den lyckade 2010 men efter första hyston här i sverige 2014 har jag aldrig blivit gravid...har ju även två mkt små myomer sitter på utsidan av livmoden... men dessa ska inte störa enligt flera gynekologer inkl dr d...

Jag har gjort två hysto en 2014 och en januari 2015 samtidigt LAP för att utesluta endo på Shalgrenska ingen endo funnen bara en mkt fin slemhinna enligt en erfaren gynekolog även mom 11 har varit hos henne.

Dna-fel var 0 % samt 0 fragmenterade det enda som var alamerande var antalet omogna spermier -  men läkaren i Riga rådde inte till spermadonation utan hävdade att det skulle fungera med IMSI då helst - men det gjorde ju inte dr d...
    Ja, jag vet inte hur länge till jag orkar är heelt slut - har hållt på nu i 6 år med syskonförsök allt för att sonen inte ska behöva vara ensam, är sååå jobbigt när ha frågar om det blir ngt syskon ngn gång...;(((
  • lill111

Heja heja nu alla! Jag känner mig också nere av vårt dåliga resultat...,

Får försöka peppa varandra här... är sååå otroligt uppboch ner i denna värld ...

Kram och hopp nu!!!

• lill111

Verkligen!!! Nu får vi ställa om här alla!! 2018 blir det bebisar:)) kram zwillinge!! Även om det är en klen tröst!!!

• lill111
    Asil76 skrev 2017-12-12 19:02:54 följande:

Ja vi funderar lite på det. Problemet är bara priserna. Jag vet inte om vi har möjlighet att välja en annan klinik, de flesta ligger så mycket högre i pris än invimed. :(

Vi får fundera lite på hur vi ska göra om det blir minus i morrn. Tack för tipsen iaf!

Vad kostar äd på invimed - samt återför de blastocyster? Kram
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-13 05:54:31 följande:

Solkattan gick på en billig klinik i Tjeckien (Prag) minns jag, och hon fick en son på andra försöket. Jag kan försöka kolla om jag hittar vad den hette om du behöver få namnet på fler kliniker.

Jaaa...det vore toppen jag har med letat efter den klinik solkattan gick på, men hittar ej... nu gjorde de EA...eller vad det heter....tack
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-13 06:01:16 följande:

Nu har jag kollat, hon betalade 15-18 tusen för 2 blastocyter på Gennet i Prag. Det var embryoadoption.

Hehe... såg ditt inlägg nu - tusen tack:)))
Svar på tråden Äggdonation 2017