• Bell13

Äggdonation 2017

Hej, 
    får jag vara med här? Vi börjar äggdonationsbehandling om någon vecka i Riga. 
    Känns så stort och överväldigande och vill gärna bolla tankar och idéer med likasinnade. 
    Jag har tre barn sedan tidigare och nu vill jag och min sambo ha ett sista barn. 

Vi träffades sent i livet och jag fyller 44 år i sommar. Vår gemensamma son föddes i april 2015. Vi påbörjade syskonförsök i januari 2016. 
    Det har blivit fyra missfall totalt. 

Vi sätter det sista hoppet till äggdonation nu. Har ett amh på 0,4 så inga stora chanser på egna försök. 

• Bell13
    Sjuttiosjuan skrev 2018-01-29 13:27:22 följande:
    Vad spännande! Välkommen!

Riga ska ju vara toppen så det kommer nog gå vägen:)

Är själv gravid efter första försöket på Ava Peter och är i v 21 nu. Har amh på 0.22 och 6 Ivf beh bakom oss, så våra chanser är ju mer el mindre obefintliga på naturlig väg. Fantastiskt att ÄD finns för oss som har det lite svårt:)
    Tack så mycket :) vi gjorde fyra ivf innan jag blev spontant gravid efter 2 år och vår lilla son föddes, han blir tre år i april. 

Stort grattis till graviditeten :) 
  • Bell13
    UndrandeSökare skrev 2018-01-29 13:31:55 följande:
    Välkommen till tråden ! Går du hos AvaRiga eller ivfRiga?
    Hej, 
    vi går hos Swedish medcare. Tyckte de verkade vettiga med deras all inclusive paket att man vet redan från början vad allt kommer att kosta. 

Det ingår flyg, hotell, koordinator som hämtar och lämnar i Riga, gynbesök i Sverige osv. 
    Var går du någonstans?
  • Bell13
    UndrandeSökare skrev 2018-01-29 14:12:34 följande:
    Swedish medcare har jag inte hört talas om tidigare. Vad kostar deras all inclusive paket och vad ingår i det priset?

Jag och min sambo har gjort dubbeldonation med PGS som extra tillval hos AvaRiga. Det blev 13 ägg, 12 befruktades och alla levde dag 3.

Utav 8 blastos som testades dag 5 var 7 normala kromosommässigt och 2 sattes in men blev ofostrig graviditet så har nu 5st kvar i frysen.

Mitt problem är att jag har immunproblem (konstaterat på klinik i Aten) så måste söka mer immunhjälp nu innan nästa insättning.
    Vi betalar 7500 EUR och då garanteras 12 ägg men ingen garanti på embryon men det brukar bli 6 - 8 st har de sagt till mig. 

Utfallet hos dem är att 72 % blir gravida. 

Hade kontakt med Ava precis innan jag blev spontant gravid. Fick ett jättegott intryck av dem. 

Hur ser planen ut? 

Vilka läkemedel ger de innan insättningen?
  • Bell13

Jag får östrogen vid första mensdag. Just nu äter jag tabletter för att få mens. Den hoppade över en ägglossning så det påskyndades med primolut. Sedan får jag progesteron vid återföring och även duphaston som är någon typ av kortison. Man vet ju att sänkning av immunförsvaret är en framgångsfaktor när det gäller graviditet.

Hoppas du kan få hjälp. Varför kan inte Aten hjälpa dig?

UndrandeSökare skrev 2018-01-29 17:56:58 följande:

Den vanliga medicineringen hos AvaRiga vid donation är nedregleringsspruta, östrogen och progesteron. Men eftersom jag har immunproblem har jag även använt trombyl, Fragmin, kortison och Intralipiddropp. 

Det kostar 6450euro för äggdonation hos AvaRiga.

Problemet nu är att svenska läkarna "tror inte" att kvinnans immunförsvar kan orsaka fertilitetsproblem, AvaRiga kan inget om immunproblem och Kliniken där jag gjorde immunutredningen kan inte heller hjälpa mig. Så måste söka annan immunhjälp innan jag gör fler insättningar i Riga. Så ser det ut för mig.

• Bell13

Jag brukar ha regelbunden mens med. Fick missfall i november så det är det som ställt till det nu. En ägglossningslös cykel och för att kunna köra tidigare fick jag dessa tabletter.

UndrandeSökare skrev 2018-01-30 13:08:05 följande:

Jag har regelbunden mens och ägglossning så den delen behöver jag ingen hjälp med. Blir lätt gravid naturligt men alltid missfall.

Eftersom Intralipid trycker ner mitt immunförsvar för mycket, så använder jag det kan jag inte bli gravid, utan Intralipid blir jag gravid direkt men missfall. Life clinic i Aten kan inte hjälpa mig eftersom de sysslar endast med Intralipid.

Så sänkning av immunförsvaret är inte alltid en framångsfaktor när det gäller graviditet - för det kan bli helt fel också. Jag brukar säga att IL fungerar som p-piller för mig. 

• Bell13

Då har jag missuppfattat

UndrandeSökare skrev 2018-01-30 13:16:26 följande:

Duphaston är inte kortison, utan progesteron. 

finest.se/duphaston/duphaston-hormontabletter-for-att-bli-gravid-och-behalla-barnet/

I Sverige finns progesteron som Lutinus och Crinone (samt receptfri kräm)

Utomlands finns det även som Utrogestan (som kan tas oralt eller vaginalt) samt progesteronsprutor.

Duphaston finns inte längre i Sverige, det är avregistrerat sen 2010-10-31.

www.fass.se/LIF/product&nplId=20020208000019

• Bell13

Äntligen kom min mens sent igår kväll. Nu är vi också igång. Känner mig så förväntansfull, tänk snart är jag kanske gravid

• Bell13

Hej, jag är på cd 8 idag och äter progynon, mår rätt dåligt av dem men står ut.

På torsdag på cd 12 ska jag göra vul och mäta hinnan. Hur tjock vill man att den då ska vara?

• Bell13

Tack för ditt svar. Jag är ledsen och gråter och känner mig allmänt deppig, ungefär som jag alltid gör ett par dagar innan mens.

Zwillinge86 skrev 2018-02-12 11:24:30 följande:

Tråkigt att du mot dåligt, vad är det för biverkning du besväras av? Jag har på cd12 haft 13mm slemhinna och det verkar kliniken mkt nöjd med. Har fått för mig att de vill att den ska vara runt 10mm, men att ett par mm tunnare än det är helt okej. Är dock ingen expert då slemhinnan aldrig varit ett problem för mig. Säkert nån annan här i tråden som har bättre koll.

Svar på tråden Äggdonation 2017