• Bell13

Äggdonation 2017

De tog 4 rör och de gör ju säkert inte en sådan stor undersökning/utredning som du gjorde. Jag hade kontakt med dem i onsdags och då hade svaren inte kommit ännu.

UndrandeSökare skrev 2018-03-02 15:28:40 följande:

Bell13- Tog de bara ETT blodprov för att se om du hade överaktivt immunförsvar? 1st blodprovsrör alltså? Jag undrar vad de testade då.... i Aten tar man massor med rör och de skickar det till ett speciallabb i USA inriktad på Immunologi och det tar minst en vecka för att få svar.

Men det räcker inte med ETT rör för att få veta om man har överaktivt immunförsvar eller inte. Möjligtvis testade de APPT (blödningstid) för att kolla om du behöver Trombyl och Fragmin (blodförtunnade) men den medicineringen ska påbörjas innan man sätter in embryot. 

Maila dem och tryck på tycker jag, du har ju rätt att få veta VILKA prover de tog på dig och VAD du fick för resultat ! 

• Bell13

Jag mådde dåligt av lstrogentabletterna, blev deppig och tappade nästan livslusten. Gick dock över efter ett par veckor.

Har lite illamående och jag tror det beror på lutinus samt tunga bröst som ömmar en del.

UndrandeSökare skrev 2018-03-02 12:22:55 följande:

När jag varit naturligt gravid (5 gånger) så hade jag mycket symptom innan plus så jag visste att jag var gravid innan jag testade.

Vid donation hade jag inga symtom alls när jag ruvade, vilket jag tyckte var konstigt och kände mig inte gravid, men jag tog ett blodprov rd10, och jag var visst gravid. Många andra har också sagt att de haft få eller inga symptom alls vid ruvning efter ÄD, men många har plussat ändå. Så brist på symtom behöver inte betyda att man inte är gravid. Man kan vara gravid ändå. Enda sättet att få veta är att göra ett test. Ja, man kan tyvärr bli lurad av medicinerna som man tar också,har läst att vissa mår dåligt av östrogentabletter andra av progesteronet.

• Bell13

Jag beklagar missfallet. Har haft 6 st själv. Fan så onödigt

Sara761 skrev 2018-03-03 09:17:50 följande:

Hej på er

Nu var det slut för denna gång! Fått missfall precis:(

Så fruktansvärt. Hade hcg på över 15000 (v5+4)häromdagen och allt såg fint ut. Nu är det borta.

Hur ska man orka...

lycka till ni som ruvar!

• Bell13

Det är hemskt med missfall. Mitt senaste barn föddes i april 2015 och i januari 2016 började vi försöka med syskon. Har blivit 4 missfall sedan dess. 3 st i v 6 och ett i v 13. Har lågt amh så jag tror på usel äggkvalitet. Det här är vårt sista hopp och jag blev så oerhört besviken när vi inte fick nåt till frysen. Vi fick tillbaka 7000 kr för att det inte gick att frysa. Vi har lagt 115000 kr på ivf och nu 70000 kr på äd. Vi har inte obegränsat med pengar heller.

Jag hoppas på dessa två de återförde. Känner mig inte det minsta gravid. Ont i brösten från och till och när det onda försvinner får jag panik, så började missfallen att brösten slutade göra ont, sedan försvann illamåendet och sedan kom blodet.

Sådan stress det här

UndrandeSökare skrev 2018-03-03 13:05:46 följande:

Beklagar era 6 missfall, vi har också haft 6st.

Har ni fått göra sperm dna fragmentationstest i Riga nu innan ÄD? Om det inte går vägen denna gång kan jag starkt rekommendera att ni gör det. Går inte att göra i Sverige, men vi fick göra det hos AvaClinic i Riga. Kostade 700kr när vi gjorde det och man får svar på ett dygn. Man kan resa dit och endast göra det testet utan att vara deras patient i övrigt tror jag.

Det visade sig att mina 5 första missfall berodde på dnafel och fragmentationsfel på spermierna.

• Bell13

Vår donator är 24 år gammal. Hon har donerat tidigare och hon har ett barn.

Jag hoppas på dessa två embryos. Kliniken sa ju att vi väntar på utfallet av återföringen så pratar vi om fortsättning om det inte blir graviditet.

UndrandeSökare skrev 2018-03-03 17:34:41 följande:

Vet du om din äggdonator hade egna barn? Och om hon hade donerat förut eller inte? Hur gamnal var hon vid donationen? Om det inte blir några till frysen så beror (det ju inte den delen ) på din kropp utan på kvaliteten på spermierna eller äggdonatorns ägg. Ni kan ju haft otur och fått ägg med dålig kvalitet helt enkelt och det var därför det inte blev några till frysen?

Mina symtom brukar också försvinna först.

• Bell13

Då är vi nästan på samma dag, jag är på ruvardag 6 idag och vill bara få testa nu.

När testar du? Jag tänkte testa på onsdag på ruvardag 9 tror att jag borde få ett pålitligt svar då. Tidigare har jag alltid plussat 4 dagar efter inplantation men nu vet jag inte exakt när den inträffat, om den inträffat. Känner mig bara superstressad över allting som har med det här att göra.

Swoosh skrev 2018-03-03 16:58:40 följande:

Hej alla! Så tråkigt att höra om missfall och oro! Och här är det inte mycket bättre tyvärr...

Är på RD9 med en blastocyst och en morula (FET). Skarpa hugg i ligament när jag nös imorse och brösten är ömma och tunga från och till. Blir också superstressad och orolig så fort ömheten försvinner! Så jobbigt att medicinerna ger graviditetssymptom så man inte vet vad som är vad! Testdag på måndag, men jag är inte särskilt sugen på att testa. Innan man faktiskt VET, så finns det ju liksom hopp... Styrkekram till er alla!

• Bell13

Jag förstår dig. Jag håller tummarna för att det blir ett plus imorgon.

Swoosh skrev 2018-03-04 09:03:47 följande:

Jag tänker inte testa förrän imorgon måndag när jag har testdag. Jag skulle bara bli ännu mer orolig och stressad om jag började testa för tidigt, och oro och stress ska man ju akta sig för... (JÄTTELÄTT...) Jag försöker tänka att går det inte den här gången heller, så har vi ju 7st kvar i frysen. Det är inte kört förrän man ger upp! <3

• Bell13

Håller tummarna imorgon jag testar på onsdag eller kanske torsdag

Swoosh skrev 2018-03-04 11:00:30 följande:

Tack! Detsamma till dig när det blir dags! :)

• Bell13

Är det någon aktiv här inne som gjort äd på Ava Peter, det paketet med barngaranti?

• Bell13

Vad tycker du om kliniken? Tankarna flödar lite fritt just nu på hur vi går vidare om jag inte är gravid nu.

Sjuttiosjuan skrev 2018-03-04 18:09:15 följande:

Vi har gjort ÄD där men valde inte paketet. Tur så här i efterhand eftersom vi lycksdes på första försöket:)

Svar på tråden Äggdonation 2017