Sömnbristen tar kål på mig
Blev mamma för första gången för ca 1 år sedan, för ca tre månader sedan började sonen sova fruktansvärt dåligt, vaknar varje timma, ibland så tätt som var 20e minut, han har inte så sovit bra under sitt första år, dock bättre än såhär.
Min sambo jobbar i veckorna och ibland vissa helger, jag får en natt i veckan att "sova ut" och detta tar kål på mig.
Jag känner hur jag "försvinner", jag är konstant trött, orkar inte med någonting. Glömmer viktiga saker, sonens personnummer, mitt eget telefonnummer som jag har haft i 15 år, glömmer stänga av tv, belysning, dator och allt när jag går hemifrån.
Känner mig värdelös som mamma när jag ligger på golvet och gråter och sonen sitter jämte och undrar vad jag gör.
Jag älskar min son, skulle aldrig byta detta liv mot något annat, känner bara hur detta börjar "ta över".. jag konstant trött, sur, irriterad, min sambo och jag har inte sovit jämte varann på två månader och jag känner hur vi "glider ifrån" varandra.
Mina tankar är allt annat än positiva, jag har ofta ont i huvudet fram mot eftermiddagen, jag äter nästan ingenting, de chanserna jag får att sitta ner tar jag direkt.
Funderar på att fösöka få en tid till en psykolog, är det någon som har erfarenhet av psykolog? Är rädd att de ska se mig som opassande mamma, att jag inte klarar av att ta hand om min son, vågar inte ringa pga av rädslan av att de ska tycka att jag är värdelös.