• Namnam

Jag minns mitt ljuva 80tal

Här är en tråd till oss som älskar att vältra oss i det nostalgiska och förflutna.

Jag är född 78 så 80talet började med dagis och slutade med årskurs 6 och jag var snygg nästan hela tiden .

Mina favvo kläder var:

Svarta kinaskor som var allmänt livsfarliga pga plastsulan, önskade mig ett par mormors kängor (dom med snörning) men fick aldrig några.

Neongröna skipants hur snyggt som hälst

Knallrosa bagera overall, men önskade att det var en pantern.

Brett resorskärp, jag ägde ett rött och ett svart som jag växlade mellan, användes till allt tom bagera overallen.

Tubsockor av modellen "passar absolut ingen"

Frisyren var först hockeyfrilla men blev senare långt med spretlugg, slutade med överdimentionerad snedlugg, ju högre dästå bättre

Nu har ni nog fått en bild av hur oerhört snygg jag var på den tiden vill gärna veta om er och hur snygga ni var då

Andra 80tal saker:
    Tygsnoddar (sydde många Själv)
    Puffärm
    Hajk
    Lördagsgodis (ville också bo i den påsen)
    Trasan och Banarne (var livrädd för olyckan)
    Tv piaraterna
    Lillstrumpa och syster yster
    Domus

Nu fick jag järnsläpp men återkommer med mycke mer.

Hjälp mig att minnas

• Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal
  • prickelina

åh nu blev jag sugen på wienerbröd!!!!!!!

• Namnam

Hur kunde vi glömma benvärmarna?????

Fox och sabrina
    Prinsessan Stepanie
    Lorredana

• prickelina

såg att kålungarna var tillbaka på åhlens. Var det nån mer än jag som hade en?

• Jessyelina

Min kompis papap hade köpte en video med fjärrkontroll, med sladd!

• Jessyelina

jojo. det va ju hur tufft som helst.

sen hade alla commodore 64 också. syntax error

• Madicken73

Listar allt 80-tal jag kommer på för tillfället:

Game boy, Monchichi, Monami, Kålungarna (originalet), "Balltröjor", Amiga-dator, porslinsfigurer i olika färger...tex. hand och huvud som man skulle ha krukväxter i, Luktsuddisar, brevpapper, bergssprängare, freestyleapparat, blå mascara, läppglans med smak, solglasögon som ser ut som ett diadem, genomskinliga skärmmössor med text, basketkängor, benvärmare, tubsockar, joggingdressar i pastell eller i det där blanka materialet, gymping, På tv: Sköna söndag, Kryzz, Nöjesmasakern och Nöjesmaskinen, Julmorgon med Pernilla Wahlgren, Trolltider, Tidningarna Frida, Starlet, Min häst, Acke, och Mitt livs novell, Swatch-klockor, Öronklips, Strawberry shortcake (originalet), My little pony (originalet), Video: Sandybell, Bumbibjörnarna, En tjej i Hockeylaget, Rob Lowe filmer, osv osv.

• Namnam

åååååå sandybell jag älskade den
    Hade en comendor 64
    Monami? låter så bekant vad var de?

• prickelina

äntligen nån som vet vad en Ball tröja är!!! och strawberry shortcake! Jag hade två!

• prickelina

och alla Molly Ringwald filmer. Jag älskade pretty in pink!

Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal