• Namnam

Jag minns mitt ljuva 80tal

Här är en tråd till oss som älskar att vältra oss i det nostalgiska och förflutna.

Jag är född 78 så 80talet började med dagis och slutade med årskurs 6 och jag var snygg nästan hela tiden .

Mina favvo kläder var:

Svarta kinaskor som var allmänt livsfarliga pga plastsulan, önskade mig ett par mormors kängor (dom med snörning) men fick aldrig några.

Neongröna skipants hur snyggt som hälst

Knallrosa bagera overall, men önskade att det var en pantern.

Brett resorskärp, jag ägde ett rött och ett svart som jag växlade mellan, användes till allt tom bagera overallen.

Tubsockor av modellen "passar absolut ingen"

Frisyren var först hockeyfrilla men blev senare långt med spretlugg, slutade med överdimentionerad snedlugg, ju högre dästå bättre

Nu har ni nog fått en bild av hur oerhört snygg jag var på den tiden vill gärna veta om er och hur snygga ni var då

Andra 80tal saker:
    Tygsnoddar (sydde många Själv)
    Puffärm
    Hajk
    Lördagsgodis (ville också bo i den påsen)
    Trasan och Banarne (var livrädd för olyckan)
    Tv piaraterna
    Lillstrumpa och syster yster
    Domus

Nu fick jag järnsläpp men återkommer med mycke mer.

Hjälp mig att minnas

• Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal
  • Fru November
    Du glömde axelvaddarna
    Jag tängte bara på det sist det var melodifestival, trasiga jeans och väst är tillbaka, de var väll på modet 89-90 nån gång?? eller kanske senare?!
    Jag älskade mina basketskor. Jag hade svarta och neonrosa och sen sörade man olika,
    ♥♥Längtar bebis♥♥
  • LinnaLi

Jag hade ett par vita mormorskängor med snörning, hittade dem hemma hos mina föräldrar... Hiskeliga. Stora plastsolglasögon, plastörhängen i neonfärger. Sned hästsvans med upptuperad, hårdsprejad lugg... Ooo, man var så snygg...

• Jessyelina

jag hade nå jeams med stentvättade randiga neonlappar på. Dom är så hiskeligt fula att jag inte ens fattar hur dom var tillsalu!

• prickelina

jag hade sjukt många öronhänge. Tjocka ringar i plast i olika neon färger! Och tunna silver armband, helst skulle man ha så där 20 st på en gång!

• Jessyelina

JOOO, det va så alla fick nickelallergi i min klass, nån liten ask med typ 50 par örhängen för bara 100 kr eller nåt erbjudande från nån bolkklubb som alla köpte. Visst var det 50 par örhängen men dom var i kopparfärgatguldmaterial och skitfula, typ plast paljetter kommer ni ihåg?
    Sen fick alla nickel allergi...

• jesslin

Jag är född 72 och jag var synthare då det begav sig. typ enda på orten där jag bodde. Hade på mig morfars gamla avlagda rock och snygg synthfläta och kortklippt hår.

• prickelina

som allt andra tjejer i klassen ville jag ha stubb lugg. Fast det funkade inte i mitt hår såg jag fick bara nån slags hjälm frisyr á la hockey. Dö sur var jag om jag vill minnas rätt!
    Min herreys tröja var typ det finaste jag nånsin äget. (då alltså)

• prickelina

jAAA jag fick oxå nickel allergi!

Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal