• Josswe

    Tvätta

    Hur tänker ni ang tvätt av baby-kläderna? Parfymfritt lr milt parfymerat tvätt/sköljmedel?

  • Svar på tråden Tvätta
  • Lena

    Absolut inte sköljmedel, det sitter kvar i kläderna och har inga praktiska fördelar om man inte har mycket syntet i kläderna eller torkar dem i torktumlare.

    Ingen parfym annars heller, man vänjer sig snart att inte ha det.

  • Carambolan

    Parfymfritt utan sköljmedel, till hela familjen.

  • stor grön drake

    Jag använder ett lågparfymerat tvättmedel som fungerar bra fast jag underdoserar grovt. Det löser sig helt även i kallt vatten jag slipper tvättmedelsrester i kläderna. När tvätten är torr finns ingen doft kvar.

  • LFF

    Vi kör sen länge endast Neutrals tvättmedel. Inget sköljmedel trots att vi tumlar kläderna. Både jag och sambon blir kliiga, i synnerhet om benen, av parfymerat tvättmedel, vi har försökt i omgångar. Vi har en automatdoserande maskin där vi dragit ner doseringen av tvättmedel så den är lägre än "rekommenderat".

  • CKdS

    Hej,

    Jag använder parfymfritt med har antingen bikarbonat (pulver som jag lägger direkt i tvättmaskinen) för att mjuka upp kläderna, eller ättika i facket man annars häller sköljmedel i (ättika både mjukar upp kläderna och gör vit vitare och färg gladare).

    Lycka till.

Svar på tråden Tvätta