Anonym (utdelning) skrev 2017-09-18 23:21:14 följande:
Finns det någon här som har lyckats spara så mycket i aktier att ni kan leva på utdelningarna? Jag förstår att det är individuellt hur mycket man behöver eller vill ha men vill gärna höra och få inspiration av andra. Hur mycket pengar började ni med, hur mycket sparade ni per månad? Hur lång tid tog det? Eller om ni vill ge några andra tips är ni välkomna. 
Jag är helt ny på aktier, köpte nyligen mina första i HM och Kinnevik. Tänkte så småningom köpa några flera så det blir minst 10 olika bolag totalt. Kan i nuläget spara max. 3500 kr per månad. Jag är snart 35 år. Är det omöjligt, för sent för mig att bygga upp en bra utdelningsportfölj?
Har i dagsläget så jag klarar 4,5 månader per år utan lön, tack vare mina utdelningar. Jag ser inte alls behovet att leva på utdelningar helt dock och tänker definitivt inte försöka skrapa ihop 15 miljoner (herregud liksom). Har ca 1,2 miljoner idag, eller rättare sagt - det är inköpspriset för aktierna (sedan är värdet högre).
Jag sparar för att min pension ska bli fetare - för det behöver jag ju inte en hel månadslön utan ett tillskott. Jag sparar även för att mina barn ska få ärva kapitalet när jag dör.
Alltså fick jag i år 45000 kr i utdelningar och tack vare låga utgifter klarar jag 4,5 månad på det. Har 20 år till på mig att investera och räknar med att få ut ett djävligt gott tillskott på min pension när det är dags. Trillar jag av tidigt är det ingen fara med det, då får mina barn ta över det