• Matildalinea

Plussa tillsammans 2017 !

Hejsan, tänkte höra mig för om det är någon mer som försöker med ett plus nu till hösten :)

Hade varit roligt att plussa tillsammans, bolla tankar och idéer.. :)

Jag är 26 år (och bosatt i Gbg) och har inga barn sen tidigare men velat så länge, nu känner sig äntligen sambon redo !

Haft en bergochdalbana med olika preventivmedel då min kropp har väldigt svårt för att hantera de olika som finns .. är därför lite orolig för ÄL.. hur tänker ni kring detta ? Har nu senast använt p-plåster.. dock bara i ca 2 veckor, tog bort den nu v. 37 på torsdagen och är på "plåstermensen" nu eller va man ska kalla det :)

Berätta gärna om er själva så kan vi hjälpa varandra och stötta m.m. <3

• Svar på tråden Plussa tillsammans 2017 !
  • beso
    saijda skrev 2017-12-30 02:46:55 följande:

Åh skönt att vi känner samma! :)

Du är stark. Ni är starka. Håller tummarna hårt för er!!!! <3

Om du undrar varför jag skriver nu är för att jag vaknar över att jag behöver gå på toa och illamåendet vaknar direkt :$

Ja illamående e inte kul! :/ När va din bim? Vilken v är du i? :)
  • saijda
    beso skrev 2017-12-30 11:50:45 följande:

Ja illamående e inte kul! :/ När va din bim? Vilken v är du i? :)

Nej verkligen inte,men det är värt det ändå för växer ett liv där inne :) men hade gärna skippat illamåendet ^^

Min BIM var 23/12 men vågade inte testa fören 27/12.

Jag är i vecka 6(5+1). Hoppas lilla hjärtat stannar kvar <3

Hur går det för dig då? :)
  • Matildalinea
    saijda skrev 2017-12-30 02:46:55 följande:

Åh skönt att vi känner samma! :)

Du är stark. Ni är starka. Håller tummarna hårt för er!!!! <3

Om du undrar varför jag skriver nu är för att jag vaknar över att jag behöver gå på toa och illamåendet vaknar direkt :$

Hahha oj ja, hoppas illamåendet inte håller i sig i allt för många veckor ! Så himla roligt med positiva besked :D du för hålla oss uppdaterade :)
  • Matildalinea
    beso skrev 2017-12-28 23:49:03 följande:

Jo det vore faktiskt väldigt kul o spännande o få se en liten prick på ultraljudet om allt ser bra ut! :) Skönt o veta om det ser bra ut iaf som sagt. Kan ju ta bort lite av oron som du säger..och om något händer efter det så har ju iaf inte tagit ut lika mkt i förskott.

Jag håller en tanke vid liv att detta kanske e ett bra ägg! :) Vet inte om jag ska börja ta trombyl o progesteron igen som jag har kvar hemma sen sist. Fast då fick jag ju missfall så det kanske inte hjälper..tror nog jag börjar med det imorgon iaf!

Hur gör det för dig :) <3
  • saijda
    Matildalinea skrev 2017-12-30 16:57:00 följande:

Hahha oj ja, hoppas illamåendet inte håller i sig i allt för många veckor ! Så himla roligt med positiva besked :D du för hålla oss uppdaterade :)

Hoppas jag med att den försvinner! Men allt är värt då man skapar ett liv <3

Hihi ja helt underbart, håller tummarna för dig! :)

Självklart ska jag det, såg att du också bodde i Göteborg - tänk om du också får ett pluss snart, då kanske man kan ses? :D
  • Matildalinea
    saijda skrev 2017-12-30 17:05:50 följande:

Hoppas jag med att den försvinner! Men allt är värt då man skapar ett liv <3

Hihi ja helt underbart, håller tummarna för dig! :)

Självklart ska jag det, såg att du också bodde i Göteborg - tänk om du också får ett pluss snart, då kanske man kan ses? :D

Haha ja gör du med de ? Hade varit roligt pH kunna bolla tankar och idéer med någon :D
  • saijda
    Matildalinea skrev 2017-12-30 17:56:38 följande:

Haha ja gör du med de ? Hade varit roligt pH kunna bolla tankar och idéer med någon :D

Haha ah :D jamen exakt, hade varit mysigt och roligt <3
  • beso
    saijda skrev 2017-12-30 12:43:58 följande:

Nej verkligen inte,men det är värt det ändå för växer ett liv där inne :) men hade gärna skippat illamåendet ^^

Min BIM var 23/12 men vågade inte testa fören 27/12.

Jag är i vecka 6(5+1). Hoppas lilla hjärtat stannar kvar <3

Hur går det för dig då? :)

Va kul! :) Jo min lilla hänger kvar..mamma mår illa å e så sjuuuukt trött o ont i boobsen! ;) Jag vet ju inte hur gammal den lilla e..kanske äldre än jag tror..

Plussade rätt starkt på bim-1..kan man få starkt pluss då? Eller tror ni det e äldre?
  • beso

Nu e testet 3dgr gammalt o va nog starkare från början..vad tror ni? Äldre än bim-1? Snälla säg JA..
  • saijda
    beso skrev 2017-12-30 18:14:35 följande:

Va kul! :) Jo min lilla hänger kvar..mamma mår illa å e så sjuuuukt trött o ont i boobsen! ;) Jag vet ju inte hur gammal den lilla e..kanske äldre än jag tror..

Plussade rätt starkt på bim-1..kan man få starkt pluss då? Eller tror ni det e äldre?

Ja det är helt fantastiskt hehe :)

Haha har samma symtom, men så värt det ;)

När ska du till MVC och träffa barnmorskan? Så du får veta hur många veckor du är i <3

Jag är väldigt osäker inom det så vågar inte svara på det. Sorry :/
Svar på tråden Plussa tillsammans 2017 !