Inlägg från: Anonym (Tantmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tantmamma)

NÄR är det rätt tid i livet att skaffa barn?

Jag anser att rätt tid kommer! Men att så många har bråttom och inte vill vänta in rätt tid. ( det är väl därför det finns så otroligt mycket separationer bland yngre föräldrar)

Rätt tid är när båda Verkligen vill och känner sig 110 % redo för ett barn. Att ha många års förhållande i ryggen, bra bostad, jobb och sparande i ryggen hjälper en att bli redo.

Ni har varit tillsammans en förhållandevis kort tid. Speciellt i er ålder där mycket händer i huvudet, i karriären osv. Även för någon som är lite äldre så känns 3 år som kort tid innan barn. I min värld så är det då man kanske börjar planera bröllop eller köper bostad ihop. Sen kommer funderingar på barn några år senare. Men samtidigt så har det alltid varit viktigt för mig och mina vänner att ge våra barn en trygg kärnfamilj så man är kanske extra försiktig i min umgängeskrets ;).

När vi skaffade barn så hade vi allt klart. Då kom det plötsligt en tid då det kändes så rätt! Vi hade allt för att kunna ge ett barn den uppväxten vi ville och då blev vi lugna och trygga i våra barnplaner.

• Anonym (Tantmamma)
    Tillsammans4 skrev 2017-09-21 06:50:31 följande:

Kanske en liten dum fråga men räcker det att man bor i en 2:a? Eller "måste" man bo i en 3:a från början?

Man måste ingenting. Ni kan bo i en etta :)

Men vi hade barn som sov bäst i eget rum. Dom vaknade hela tiden när vi delade sovrum. Många som bor i liten lägenhet med barn har leksaker, vagn, blöjor, babyskydd, kläder osv. ÖVERALLT. Jag hade blivit tokig av att gå och lägga mig och sova eller bjuda hem vänner i ett sånt kaos. Det är underbart att ha ett eget rum att förvara allt i :)
  • Anonym (Tantmamma)
    ebe91 skrev 2017-09-21 07:32:06 följande:

Vi har ett hus på drygt 200 m2 - men leksaker har en tendens att få fötter...

Haha! Jo men då kan man städa undan det varje kväll. Vi har lyckligtvis lyckats hålla ungarnas leksaker i deras sovrum och lekrum????
Svar på tråden NÄR är det rätt tid i livet att skaffa barn?