Inlägg från: Anonym (nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nej)

Varför är det så underbart gott att dricka läsk när man är törstig, trots att det inte släcker törsten pga allt socker?

Anonym (Läskomanen) skrev 2017-09-20 15:22:54 följande:

Jag har enda sedan barnsben varit "läskoman". Gillar de flesta sorter, men mest Coca Cola, apelsinläsk (typ Zingo, Loranga, Fanta) och citron/lime-läsk (typ 7up, Sprite, Fanta Lemon m.fl.). Brukar alltid se till att ha åtminstone de tre sorterna hemma. Har försökt dra ner på konsumtionen men titt som tätt blir man så jävla sugen. Kan klämma en hel 1,5 litersflaska per dag (utspritt över dagen), men inser såklart att det inte är nyttigt.

Hur kommer det sig egentligen att det är så underbart gott och uppfriskande, och att man faktiskt mår bra av att dricka läsk, trots att det är så onyttigt?

Jag tycker inte att läsk är underbart gott och uppfriskande.

Jag tycker inte om kolsyra, jag tycker inte om söta drycker, jag gillar inte känslan av att ha druckit en massa socker. Jag mår inte bra av läsk och tycker att det ilar i tänderna. Dricker inte läsk mer än 3-4 ggr per år.

Varför du gillar läsk så mycket är nog för att du är van vid det sockret och att du gillar kolsyrad dryck. men det är ju du personligen, inte nåt allmängiltigt.
Svar på tråden Varför är det så underbart gott att dricka läsk när man är törstig, trots att det inte släcker törsten pga allt socker?