Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Nu är våren här i Stockholm iaf! Klädde mig i en jäkligt tight kjol igår för att visa upp magen, fick en hel drös med komplimanger! Ibland är det kul att vara gravid! :)
Ni som har barn sen tidigare och ammat: behöver man amningsinlägg, amningskudde och sån där salva (purelan?). Eller kan man avvakta med det och köpa ifall behov uppstår?
Nån mer vars mage krånglar? Har magknip titt som tätt och molande värk och är för de mesta motsatsen till förstoppad...
Här är en till krångelmage. De senaste dagarna har det samma hänt mig men har för mig att magen har blivit så framåt slutet med de andra barnen också.
Jag tycker även att man bara på några dagar känner en stor skillnad på storleken på bebisen och hur den rör sig och den lille busen som vid förra bm-besöket lagt sig så fint med huvudet neråt tog sig upp och började att snurra som en propeller efter några dagar. Tycker att det är svårt att känna hur han ligger nu då jag har extremt mycket förvärkar/sammandragningar så magen är nästan konstant mer eller mindre hård.
Jag är också i v.34. Jag fick göra glukosbelastning eftersom min ligger över kurvan men det beslutades efter tul. Fick besked idag att det inte var graviddiabetes iallafall och en läkare ska se på hur vi ska gå vidare nästa vecka.
Hoppas det går bra för dig!
Jag är också i vecka 34, ska till Bm imorgon. Undrar också hur stort ditt Sf-mått är?
Glukosbelastning har jag gjort två som var bra o alla andra prover var fina :) Mitt SF-mått låg på 36 så en bit över övre kurvan så att säga. Har följt övre hela tiden tills nu. Enligt normalkurvan ska det ju va 35 vid förlossning... magen otroligt spänd också hela tiden vilket hon tyckte va bra att kolla upp
Ja de kanske är så!! Trodde de mer var sista dagarna innan förlossning typ :p med sonen var jag inte alls dålig i magen!
Skönt att höra att nån mer har mycket sammandragningar och förvärkar. Har svårt att dra ner på tempo eller de har man ju tvingats göra men man vill ju fortfarande så mycket. Soeciellt nu på våren med trädgård och allt! Men så fort jag grejar känns de i magen!
Nån mer vars mage krånglar? Har magknip titt som tätt och molande värk och är för de mesta motsatsen till förstoppad...
Ang. SF-mått var jag till BM nyss och mitt ligger på 32 nu i v.34 (33+2)
Ang. SF-mått var jag till BM nyss och mitt ligger på 32 nu i v.34 (33+2)
Jag var också hos bm idag och är i exakt samma vecka som dig 33+2. Mitt Sf-mått låg på 33 cm idag så en centimeters ökning de två senaste veckorna.