Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
I dag, precis en vecka efter Bf, gjorde vår prins entré som en blixt från klar himmel. Men med buller och bång och en hel del drama..
Halv ett ringde jag hem sambon och mina föräldrar som skulle vara barnvakt åt storebror. Kl 15.45, efter 22 minuter på förlossningen, låg han på mitt bröst. Låga fosterljud så det blev sugklocka (det jag fasat för), men vi slapp akut kejsarsnitt.
Fortfarande ganska mörbultade, men vid gott mod ligger vi nu på BB och mår bra.
Kämpa på ni som ännu inte fått träffa era skatter!
I dag, precis en vecka efter Bf, gjorde vår prins entré som en blixt från klar himmel. Men med buller och bång och en hel del drama..
Halv ett ringde jag hem sambon och mina föräldrar som skulle vara barnvakt åt storebror. Kl 15.45, efter 22 minuter på förlossningen, låg han på mitt bröst. Låga fosterljud så det blev sugklocka (det jag fasat för), men vi slapp akut kejsarsnitt.
Min första förlossning började jag få värkar i 40+3 på kvällen och åkte in 40+4 sent på kvällen (ett dygn senare) då jag var öppen 3 cm och blev inlagd. Han föddes sedan vid 16 på eftermiddagen i 40+5. 2 timmars sömn på den tiden satte sina avtryck. Dålig epidural och ständigt höjande av värkstimulerande. Slutade med klipp och panik pga låga hjärtljud. Enligt bm har de ändrat arbetssätt på fl här nu så det får inte ta så lång tid längre. 12 timmar från aktiv fas måste bebis va ute och efter man är fullt öppen får det bara ta 3 timmar nu.
Imorgon är jag på 41+0. Tänker att en igångsättning som omföderska kanske ändå inte är samma sak som för en förstföderska? Mått bra idag. Kanske en liten smula mer sammandragningar när jag rört mig men har mest suttit i soffan (gör fortf) o glott på fotbollen.
Hoppas du får hinnsvepning! Spännande och se vad som händer efter den isåfall!:)
Bf +10 och sista besöket till bm avklarat. Vad om hinnsvepning och jag hade tur, de hade nyss fått en kollega som jobbat på förlossningen som kunde göra en, min bm hade nog inte gärna gjort den.. Ont gjorde den, men visade sig att jag öppnat mig till nästan tre cm från en i fredags, och hon är numera ruckbar, inte rörlig som förut! Har också haft så onda förvärkar er senaste timmarna att jag haft svårt att gå, så hoppas detta drar igång något nu.
Bf +10 och sista besöket till bm avklarat. Vad om hinnsvepning och jag hade tur, de hade nyss fått en kollega som jobbat på förlossningen som kunde göra en, min bm hade nog inte gärna gjort den.. Ont gjorde den, men visade sig att jag öppnat mig till nästan tre cm från en i fredags, och hon är numera ruckbar, inte rörlig som förut! Har också haft så onda förvärkar er senaste timmarna att jag haft svårt att gå, så hoppas detta drar igång något nu.
Men vad bra! Känner du fortfarande av det? :) Håller tummarna för att det ger effekt!
Ja, iom att värkarna började komma redan innan så var det nog redan på g, hinnsvepningen hjälpte nog till lite på traven. Oregelbundna men rätt täta och onda värkar nu, men den här gången tänker jag vänta tills det gör så ont att jag inte klarar av det längre. De säger ju att man vet när det är dags, så jag antar att det ska göra ondare helt enkelt? Två värkar på tio minuter har det varit flera gånger, men det verkar ju inte vara ett tecken att det är dags för min del. Nu kommer värkarna med allt mellan 2-9 minuter emellan, pust.