• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • kindofnothing
    Moorii skrev 2018-07-25 12:50:48 följande:

Åh, vad skönt! Och jättebra att han accepterar nästet mer. Får nog försöka prova det snart igen, men jag är skeptisk.. Går inte att få henne att sova mer än några minuter i det dagtid, även fast hon är helt däckad när jag lägger ner henne. Har beställt en bärsjal nu faktiskt, bara att acceptera att den här damen vill vara nära hela tiden..

Åh sådär var min första, är ganska påfrestande. Han vägrade napp o flaska o gick inte att lägga ner. Men det kommer bli bättre :)

Ang amningen så ammar vår väldigt varierat. Som längst har det gått 5 timmar (på natten två ggr). Annars har jag inte koll på hur ofta men väldigt korta stunder iaf. Oftast 5-10.. Ngn enstaka gång en kvart. Hon fick napp redan på neo. Eftersom hon inte kunde suga när hon hade andningshjälp så gav de napp för sugstimulans o matsmältningen sen har vi fortsatt men hon har den inte så mkt. Ska på 1-månadskontroll (vad hände med tiden) på måndag, då hoppas jag hon gått upp bra.
  • Moorii
    kindofnothing skrev 2018-07-25 22:32:56 följande:

Åh sådär var min första, är ganska påfrestande. Han vägrade napp o flaska o gick inte att lägga ner. Men det kommer bli bättre :)

Ja, väldigt! Känner mig fruktansvärt låst :/ som tur är kan mannen också ha henne i bärselen när hon sover, så jag får en liten paus. Däremot tar hon napp ibland iallafall, det är jag tacksam för.
  • Moorii

Tips till er som sitter och ammar länge! Man får ont i axlar och armar om man inte har en bra amningskudde. Den här hade jag också med sonen. Båda händerna fria och behöver inte anstränga mig alls när hon behöver äta. Bästa köpet jag gjort!
  • FairyL
    Moorii skrev 2018-07-25 12:50:48 följande:

Åh, vad skönt! Och jättebra att han accepterar nästet mer. Får nog försöka prova det snart igen, men jag är skeptisk.. Går inte att få henne att sova mer än några minuter i det dagtid, även fast hon är helt däckad när jag lägger ner henne. Har beställt en bärsjal nu faktiskt, bara att acceptera att den här damen vill vara nära hela tiden..

Det som funkar för oss för att få ner honom i nästet (på kvällen) är att värma en vetekudde till typ kroppstemperatur och lägga under lakanet i babynestet. Sen lägger vi ner honom där när han somnat efter amning. Jag skulle tro att det ger en känsla av att någon fortfarande håller om honom när det är lite varmt under. Då brukar han sova ca 3h.

På dagarna accepterar han inte nästet, sover lättast i bärsjal.

Tack för tipset om amningskudden. Jag har en vanlig vadderad och den funkar väl sådär.
  • Moorii
    FairyL skrev 2018-07-26 17:00:05 följande:

Det som funkar för oss för att få ner honom i nästet (på kvällen) är att värma en vetekudde till typ kroppstemperatur och lägga under lakanet i babynestet. Sen lägger vi ner honom där när han somnat efter amning. Jag skulle tro att det ger en känsla av att någon fortfarande håller om honom när det är lite varmt under. Då brukar han sova ca 3h.

På dagarna accepterar han inte nästet, sover lättast i bärsjal.

Tack för tipset om amningskudden. Jag har en vanlig vadderad och den funkar väl sådär.

Ok, det var ju smart! Hon sov faktiskt första vändan i nästet inatt, men sen gick det inte längre.. Ok, lite som här då, fast får bli bärsele just nu. Beställde bärsjal igår, får hoppas jag lyckas knyta den bara. Vilken har du? Så lite så! Tycker alla amningskuddar borde vara av det materialet, det ger så mycket bättre stöd.
  • FairyL
    Moorii skrev 2018-07-26 20:20:43 följande:

Ok, det var ju smart! Hon sov faktiskt första vändan i nästet inatt, men sen gick det inte längre.. Ok, lite som här då, fast får bli bärsele just nu. Beställde bärsjal igår, får hoppas jag lyckas knyta den bara. Vilken har du? Så lite så! Tycker alla amningskuddar borde vara av det materialet, det ger så mycket bättre stöd.

Jag har bärsjalen Ergobaby Aura. Det är en trikå sjal. Kolla filmer hur man knyter på Youtube och prova med ett gosedjur innan ????

Det är ett rätt skönt sätt att bära förutom att det blir varmt, nu iallafall. Vår bebis skriker först när vi sätter in honom i sjalen men efter några minuters gungning så brukar han bli knäpptyst och somna och sova länge.
  • Moorii
    FairyL skrev 2018-07-26 21:54:46 följande:

Jag har bärsjalen Ergobaby Aura. Det är en trikå sjal. Kolla filmer hur man knyter på Youtube och prova med ett gosedjur innan ????

Det är ett rätt skönt sätt att bära förutom att det blir varmt, nu iallafall. Vår bebis skriker först när vi sätter in honom i sjalen men efter några minuters gungning så brukar han bli knäpptyst och somna och sova länge.

Åh, samma som jag beställde :) Ja, får testa med gosedjur, bra idé! Låter som vår bebis, hon kan skrika en stund innan hon somnar i bärselen, men ibland går det inte alls heller. Får hoppas bärsjalen funkar bättre!
  • evve88

Bärsjal i trikå är guds gåva till människan :p bär Min lilla i den jämt så Har man händerna över till storebror och diverse sysslor! :) min lilla ska helst vara på mig hela tiden med :)

• kindofnothing
    evve88 skrev 2018-07-27 13:12:05 följande:

Bärsjal i trikå är guds gåva till människan :p bär Min lilla i den jämt så Har man händerna över till storebror och diverse sysslor! :) min lilla ska helst vara på mig hela tiden med :)

Vi har en trikåsjal till detta barnet men hjälp mig. Den blir alltid för hård. Känns jättesvårt att få den lagom. Provade igår för andra ggn o hon riktigt knorrade i den o kräktes massa mjölk (händer iofs ibland annars också) o blev pärlig av svett, kändes som hon satt alldeles för tight. När jag googlat står det att den ska sitta som en tight t-shirt o isf gillar hon det inte... jag som verkligen trodde på dethär med själ.
  • evve88
    kindofnothing skrev 2018-07-27 20:47:02 följande:

Vi har en trikåsjal till detta barnet men hjälp mig. Den blir alltid för hård. Känns jättesvårt att få den lagom. Provade igår för andra ggn o hon riktigt knorrade i den o kräktes massa mjölk (händer iofs ibland annars också) o blev pärlig av svett, kändes som hon satt alldeles för tight. När jag googlat står det att den ska sitta som en tight t-shirt o isf gillar hon det inte... jag som verkligen trodde på dethär med själ.

Hade jätteproblem med den till första barnet med, knöt alltid för löst så de kändes som hob sjönk hela tiden. Jag knyter den stramt liksom, så den sitter på från början ganska hårt, sen töjer dom ju ut den när dom sitter. Ge de en stund även om hon knorrar, min spyr ibland när ja sätter henne om hon ätit men de hade hon gjort ändå om jag la henne upprätt, försök gå en stund och vagga henne lite i den så tror jag säkert hon accepterar den sen, var noga att benen ligger utmed din mage på sidorna.svettigt blir de tyvärr, men de är ju så varmt ute!

Tror inte du knyter för hårt, prova aningens lösare då. Testa testa hela tiden, så kommer du in i knytningen! Lovar! Hoppas hon accepterar den snart :)