Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Åh, vad skönt! Och jättebra att han accepterar nästet mer. Får nog försöka prova det snart igen, men jag är skeptisk.. Går inte att få henne att sova mer än några minuter i det dagtid, även fast hon är helt däckad när jag lägger ner henne. Har beställt en bärsjal nu faktiskt, bara att acceptera att den här damen vill vara nära hela tiden..
Åh sådär var min första, är ganska påfrestande. Han vägrade napp o flaska o gick inte att lägga ner. Men det kommer bli bättre :)

Åh, vad skönt! Och jättebra att han accepterar nästet mer. Får nog försöka prova det snart igen, men jag är skeptisk.. Går inte att få henne att sova mer än några minuter i det dagtid, även fast hon är helt däckad när jag lägger ner henne. Har beställt en bärsjal nu faktiskt, bara att acceptera att den här damen vill vara nära hela tiden..
Det som funkar för oss för att få ner honom i nästet (på kvällen) är att värma en vetekudde till typ kroppstemperatur och lägga under lakanet i babynestet. Sen lägger vi ner honom där när han somnat efter amning. Jag skulle tro att det ger en känsla av att någon fortfarande håller om honom när det är lite varmt under. Då brukar han sova ca 3h.
På dagarna accepterar han inte nästet, sover lättast i bärsjal.
Tack för tipset om amningskudden. Jag har en vanlig vadderad och den funkar väl sådär.
Ok, det var ju smart! Hon sov faktiskt första vändan i nästet inatt, men sen gick det inte längre.. Ok, lite som här då, fast får bli bärsele just nu. Beställde bärsjal igår, får hoppas jag lyckas knyta den bara. Vilken har du? Så lite så! Tycker alla amningskuddar borde vara av det materialet, det ger så mycket bättre stöd.
Jag har bärsjalen Ergobaby Aura. Det är en trikå sjal. Kolla filmer hur man knyter på Youtube och prova med ett gosedjur innan ????
Det är ett rätt skönt sätt att bära förutom att det blir varmt, nu iallafall. Vår bebis skriker först när vi sätter in honom i sjalen men efter några minuters gungning så brukar han bli knäpptyst och somna och sova länge.
Bärsjal i trikå är guds gåva till människan :p bär Min lilla i den jämt så Har man händerna över till storebror och diverse sysslor! :) min lilla ska helst vara på mig hela tiden med :)
Bärsjal i trikå är guds gåva till människan :p bär Min lilla i den jämt så Har man händerna över till storebror och diverse sysslor! :) min lilla ska helst vara på mig hela tiden med :)
Vi har en trikåsjal till detta barnet men hjälp mig. Den blir alltid för hård. Känns jättesvårt att få den lagom. Provade igår för andra ggn o hon riktigt knorrade i den o kräktes massa mjölk (händer iofs ibland annars också) o blev pärlig av svett, kändes som hon satt alldeles för tight. När jag googlat står det att den ska sitta som en tight t-shirt o isf gillar hon det inte... jag som verkligen trodde på dethär med själ.