• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Marian03

Såhär står det på Coca colas hemsida : En 330 ml burk Coca-Cola innehåller bara 32 mg koffein. Energidrycker innehåller högre halter av koffein, en 250 ml burk energidryck innehåller vanligtvis omkring 80 mg koffein. Många blir förvånade när de får veta att en burk Coca-Cola innehåller mycket mindre koffein än motsvarande mängd kaffe.

Då är det inte jättefarligt att dricka cola zero då :)

Nån mer än jag som har super-craving på det? Alltså cola med is och citronskivor... mmm!

• Moorii

Fick idag svaret på nipt! Låg risk för avvikelser, jätteskönt! Dessutom är det en flicka, så underbart :D Snart har vi en av varje :)

Är i vecka 15 nu (14+2). Lite illamående kvar, lite trött, men inte alls som förut och extreeemt svullen. Ser ut som jag är gravid i vecka 20 här med :P Mer kissnödig, men utöver detta inga direkta symtom.

• evve88
    Marian03 skrev 2017-12-27 16:52:56 följande:

Jag är i vecka 15 :) ser ut som typ vecka 20 (om jag jämför med förra graviditeten ;)

Vet att jag kände fosterrörelser i vecka 16-17 nåt sist. Det ser jag så mycket fram emot! Vilken vecka var du i?

Hahah samma här!! Nån kommenterade "vad stor mage du har redan" vet inte riktigt vad man förväntas svara på det!? Eller "tjockis" har jag REDAN fått höra.. gått upp 3kg men de ser man ju knappast tjock ut av utan dom menar magen men blir ändå så provocerad.

Jag har moderkakan i framvägg precis som med sonen, kände inget förrän v 19 med honom men har känt lite lite fladder nu! V 16 idag :) ja visst ser man fram emot rörelser!! Man bara går och väntar på de känns de som, är ju så underbart <3
  • Trasslet

Halloj, 37-åring i Sthlm/Enskededalen här. Väntar trean med bf 11/6. Finns det nån hemlig FB-grupp som jag kan få hänga med i? Har inte gått ut med att vi väntar barn igen och vill gärna hålla på det ett bra tag till (tills magen avslöjar oss ????).

• Elvipe
    Marian03 skrev 2017-12-27 16:54:55 följande:

Jag vill bara säga att jag har gjort ett snitt och det gick super. Visserligen var det planerat och ej akut alltså, men det var en lugn och fin upplevelse och jag var rädd helt i onödan.

Åh vad härligt. Kul att höra lite positivt. Jag vet att alla förlossningar kan vara så olika men det är ändå något jag räds inför. Inte jättemycket än men tror att det kommer accelerera ju närmre jag kommer. Ska till bm på fredag och då ska vi prata lite om det, så får se om jag kan få lite stöd där.
  • Elvipe
    Moorii skrev 2017-12-27 18:07:04 följande:

Fick idag svaret på nipt! Låg risk för avvikelser, jätteskönt! Dessutom är det en flicka, så underbart :D Snart har vi en av varje :)

Är i vecka 15 nu (14+2). Lite illamående kvar, lite trött, men inte alls som förut och extreeemt svullen. Ser ut som jag är gravid i vecka 20 här med :P Mer kissnödig, men utöver detta inga direkta symtom.

Åh grattis, vad kul! :) Har också gjort nipt och fick veta att vi väntar vår andra pojke. Blev lite chockad först då jag hade gått med en riktig tjejkänsla den här gången men nu har det smält in att det blir en liten lillebror istället :) Tycker min mage varierar sig rejält, på morgonen är den lite väl platt och syns inte alls tycker jag, men allt eftersom dagen går ökar den i omfång och kvällstid ser jag också ut som jag gjorde i typ v 20 förra grav. Lite mysko hur den kan förändras så mycket under dagen. Här mycket molvärk så antar att det växer så det knakar.
  • Moorii
    Elvipe skrev 2017-12-28 00:19:40 följande:

Åh grattis, vad kul! :) Har också gjort nipt och fick veta att vi väntar vår andra pojke. Blev lite chockad först då jag hade gått med en riktig tjejkänsla den här gången men nu har det smält in att det blir en liten lillebror istället :) Tycker min mage varierar sig rejält, på morgonen är den lite väl platt och syns inte alls tycker jag, men allt eftersom dagen går ökar den i omfång och kvällstid ser jag också ut som jag gjorde i typ v 20 förra grav. Lite mysko hur den kan förändras så mycket under dagen. Här mycket molvärk så antar att det växer så det knakar.

Tack! :) Det är lurigt det där med känslan. Jag var övertygad om att det var en flicka första gången och denna gången en pojke, så intuitionen ska man visst inte lita på ;) Ja, det är samma här, den är mindre på morgonen, men sen några dagar är den större på morgonen med, sen sväller den mer och mer under dagen också. Jag har knappt nån molvärk, men känner ändå hur det expanderar därinne :P det börjar kännas obehagligt när sonen klättrar på magen nu, så antar att livmodern är på väg upp! Längtar efter den riktiga magen och de första buffarna nu <3
  • Marian03

[quote=78309424][quote-nick]evve88 skrev 2017-12-27 18:19:44 följande:[/quote-nick]Hahah samma här!! Nån kommenterade "vad stor mage du har redan" vet inte riktigt vad man förväntas svara på det!? Eller "tjockis" har jag REDAN fått höra.. gått upp 3kg men de ser man ju knappast tjock ut av utan dom menar magen men blir ändå så provocerad.

Jag har moderkakan i framvägg precis som med sonen, kände inget förrän v 19 med honom men har känt lite lite fladder nu! V 16 idag :) ja visst ser man fram emot rörelser!! Man bara går och väntar på de känns de som, är ju så underbart <3[/

Haha nej det vet jag inte heller... mer än att har man varit gravid innan så är det ju väldigt vanligt att magen kommer snabbare. Kroppen vet och magen har varit maxad en gång innan. Det svaret har jag övat in inför kommande kommentarer ;)

Jag har inte fått nån kommentar än dock, men har gömt magen i stora college tröjor ;)

Ok! Jag vet faktiskt inte var min moderkaka är nu. Tror den var baktill sist.

Åh vad mysigt att du har känt nu! Det är så coolt! :)

• Marian03
    Elvipe skrev 2017-12-28 00:13:08 följande:

Åh vad härligt. Kul att höra lite positivt. Jag vet att alla förlossningar kan vara så olika men det är ändå något jag räds inför. Inte jättemycket än men tror att det kommer accelerera ju närmre jag kommer. Ska till bm på fredag och då ska vi prata lite om det, så får se om jag kan få lite stöd där.

Hoppas du blir lugnare då när du träffat BM :)

Det finns en jättefin film som Vanja Wikström har gjort på youtube i ?gravid vecka för vecka? som visar hennes kejsarsnitt, alltså inget läskigt utan de visar bara sånt man vill se :)

Jag tycker det är viktigt att man lyfter fram alla fina KS förlossningar för det känns som att många vill prata ner det som en stooor och hemsk operation som det tar 12 månader att repa sig ifrån osv. Det är liksom en vaginal förlossning såklart olika, men de jag har pratat med som har haft planerade snitt har haft en väldigt bra upplevelse av det :) Man är omringad av kunnig personal, det är varmt och behagligt i rummet, man har lite musik och allt är superkontrollerat. Jag skulle inte vilka haft en annan upplevelse och jag kan tillägga att jag var så sjukt nervös och rädd. Men det var toppen. Det var rädslan innan som var det jobbiga.

Är det nåt mer du undrar sen eller så, så bara fråga :)
Svar på tråden Bf juni 2018