• klyban

    Jag läste en artikel jag aldrig trodde jag skulle få se

    KKarate skrev 2017-09-23 14:13:55 följande:
    Intressant att SVT tar upp faktumet.

    De är ju vänster? Börjar vänstern tröttna på invandrarna?

    Det är nog mer så att man inser det inte går ignorera allt hela tiden, där man kanske kommit till slutsatsen det inte får tiga bort dessa vindar.


     


    Sen varför högerns hatar SVT så mycket, är väl för SVT inte går på retorik utan håller sig till fakta.
    Dock så finns det områden där man struntar i fakta, som SD, rasism och narkotikapolitik.
    Och det är inte bra.


     


    Avpixlat om de har källor som styrker deras påstående, är givetvis en fullgod källa, sen kanske slutsatserna går skippa som brukligt är vinklade till deras agenda.
    Men inget hindrar en att inte en klicka till källan och ta reda på vad som står där, och om det är ifrån ett trovärdigt ställe.


    hur många meter var det?
  • klyban
    KKarate skrev 2017-09-23 14:13:55 följande:
    Intressant att SVT tar upp faktumet.

    De är ju vänster? Börjar vänstern tröttna på invandrarna?
    SVT är oberoende.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Vargaflickan skrev 2017-09-23 14:36:59 följande:
    Det är någonting de säger ja, men det är rätt uppenbart att de står till vänster...

    Nä, det är bara för acceptans för andra idéer än höger idéer är inte längre tillåtet för en del av befolkningen
    Och att en person i SVT skulle säga nåt positivt om nått en vänstern kommer med, gör inte kanalen vänstervriden.
    Och här kommer tyvärr skrikhöger in som relevant att säga :/
    Sen dock de områden jag pratar om, så har man tagit på sig "ansvaret" och dissa SD, rasism och narkotikapolitik till varje pris.
    Och rent politiskt så faller ju två på vänstern och en på högern.

    Och här har du möjligtvis en hel del och påpeka, i stort är kanalen oberoende och utanför dessa områden.
    Att en nyhet tex är negativt för en som hejar på högern, gör heller inte kanalen vänstervriden.
    Utan bara att du blir så upprörd att någon ens säger det kan finnas nått bra med vänster eller nått fel på högern.

    En sak vi kan säga med 100% säkerhet, det finns mycket gott om fel i bägge lägrens politiskt.

    Sen är det lustigt, om man hittar ett fel på högern, så skyller dom på vänstern.
    Hittar man fel på vänstersidan, så blir vänstersidan och högersidan arga på den som gjort fel.
    Så frågan är varför högern är så ovilliga att ta ansvar för fel de gör, och alltid skyller på andra för flytta fokus.
    Det är därför SVT kommer i skottgluggen för högern antagligen, då de inte tolererar att någon berättar om deras fel de gör.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Pretorian IV skrev 2017-09-23 14:44:54 följande:
    Haha....kom igen nu...bara för att de själva säger att de är oberoende betyder inte att de är det...
    I en klinisk värld, så kan du ha rätt på en del smått där.
    hur många meter var det?
  • klyban
    sosserne skrev 2017-09-23 15:26:52 följande:
    Röstar du för invandring röstar du för sexuella övergrepp,du borde läsa lite statistik lilla vännen  

    Nä, så är det inte.
    Man har mer framgång med korrekt fakta, än hetsa som du gör där.
    Sen finns det en poäng dock i det du säger, bara att det blev så jävla fel när du generaliserade denna och på alla invandrare.


    hur många meter var det?
  • klyban
    sosserne skrev 2017-09-23 15:44:46 följande:
    Du får nog starta en egen tråd om de ämnet, är det vanligt att du sitter och försöker skifta fokus från ett enormt stort problem? Ett problem som det har ljugits om och media har kallat alla som ens vågat påstå att svensk invandring inte är utopi för fake news spridare 

    Du verkar vara väldigt mån om att försvara dessa galenskaper? Tycker du det är bra med sexuella övergrepp? 

    Det blir lätt lustigt när du pratar om fake news, men inte backar upp dina påståenden.
    Ge källa eller så tar vi det som en högerskröna bara.
    Och om det är sant, så hade vi inte haft denna pseudodebatten du ger oss nu.
    Utan du hade bara slafsat fakta i ansiktet på oss och flinat.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (963) skrev 2017-09-23 15:31:00 följande:
    Fast njaaa...

    Om vi får bara använda av absolut helt hundraprocentigt objektiv, eller inte alls.
    Så blir svaret inte objektiv alls, då det är enda svaret i svart och vitt är detta svar då.
    Men svart och vitt är vi väl inte på nu eller?


    hur många meter var det?
  • klyban
    sosserne skrev 2017-09-23 15:56:59 följande:
    Behöver jag verkligen uppvisa en källa på att det är ett enormt problem med alla våldtäkter och sexuella övergrepp? Oj du sånt försvarar du tydligen 

    Nä, det struntar du i om inte du vill bli tagen på allvar.

    Sen lägger du orden i mun på mig, försvarar inga våldtäkter eller sexuella övergrepp.
    Är för att man för statistik över vem, varför och vad faan mer som kan vara intressant och man för statistik på detta.
    Så man kan hitta de problem som finns och rätta till detta.
    Det du gör, är att du säger alla invandrare är våldtäktsmän med den retorik du använt.

    Och eftersom inget kommer, så vet jag att det inte existerar.
    Så antar du kommer lägga orden i mun på mig igen, då diskussionen går inte som du tänkt dig.


    hur många meter var det?
  • klyban
    sosserne skrev 2017-09-23 15:59:29 följande:
    Eller behöver jag uppvisa en källa om parallellsamhällen om hur trump vart anklagad för att sprida fakenews när han sa att Sverige har problem?

    Lär dig använda google 

    Varför sitter du och hyllar alla våldtäkter mord heders förföljelse terrordåd opsv osv som följer i mångkulturens spår? Sånt gillar du tydligen 

    Trump har inte en välja aning vad vi har för problem i Sverige, det var bara en sak han kräkte ur sig för skifta fokus ifrån han själv till någon annan.
    Vi sett det tusentals ggr.


     


    Varför ska jag använda google på saker du påstår för?
    Vet du inte hur faktahänvisning fungerar när man påstår saker som du gjorde där?
    Visste du inte, så vet du nu och inga mer ursäkter.
    Och det är att det är ditt ansvar att styrka dina påståenden inte alla andra som inte håller med dig.


    Vart hyllar jag våldtäktsmän?


    hur många meter var det?
  • klyban
    sosserne skrev 2017-09-23 16:01:33 följande:
    Kanske dax för dig lilla gubben att vakna och inse att vi har enorma problem, i stället för att sitta och hylla problemen och försvarar förövarna som du gör , men det är väl dina kompisar eller "brorsor" som håller på,,, Idiot 

    Ska vi se först härskarteknik, sen ad hominem och sen ytterligare en till att lägga orden i munnen på mig.
    Har jag missat nått där?
    Och tror du verkligen jag går på detta?

    Men ingen källa kommer, verkar vara extremt känsligt med substansiera dina påståenden med en källa.
    Så ingen källa = aldrig hänt!
    Tragik behöva skriva så, men avsaknaden av källa finns det inget annat val.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (???) skrev 2017-09-23 16:28:32 följande:
    Du skriver väldigt osammanhängande... Det är svårt att förstå vad du menar.

    Det berättar att om man ser på det svart och vitt, så är inte SVT objektiv.


    Enklare för dig nu?


    hur många meter var det?
  • klyban
    KKarate skrev 2017-09-23 16:44:29 följande:
    Härligt trollande du kör med Flört

    Men nu tänkte jag att diskussionen kunde vara seriös.

    Jag kan inte hjälpa att vissa långt ut till höger ser allt som vänsterpolitik.


    Sen finns det områden jag tagit upp som det inte går så bra för dom.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (flashback light?) skrev 2017-09-23 17:05:52 följande:
    Osmakligt att använda offer för våld och övergrepp som slagträn för att föra fram fördomsfull propaganda för det är ingen som tvivlar på vad syftet med denna trådstart är

    Utan källa definitivt, med en källa så är jag inte så säker längre på det rätt och vara tyst längre.

    Idag är vi en väldigt speciellt situation i Sverige och detta område, där man gjort bedömningen det är viktigare att visa effektivitet med pinjakt på enkla trafikbrott och konsumtion av narkotika.
    Än verkligen försöka ta någon som förstört en människas liv.

    Det är mer tragiskt än allt annat.
    Fattar inte folk inte slår bakut och blir galet förbannande om felprioriteringar inom polisen.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (flashback light?) skrev 2017-09-23 17:53:30 följande:
    krisitsera är helt ok, det har jag själv gjort och gör propelemet är att dessa propagandatyper har tagit ifrån oss vanliga människor all trovärdighet när vi kritiserar och nu blandas vi ihop med dessa människor och där man tidigare åtmisntonde tog sig tid att lyssna på vår kritik så har man nu slutat tack vare såna här internetfasoner.

    jag pratar om kritik i person där man står för sin åsikt och inte sitter och sprider vidare trams anonymt online för det har ju visat sig leda till förbättringar - not.

    flytktingpolitiken måste förändras drastiskt, men att sitta och yla om att bara invandrare våldtar osv är ju kontraproduktivt

    ha en bra dag för nu skriver jag inte mer, all respekt till er som orkar ta debatten på ett bra sätt på båda sidor men jag har tröttnat på det då fanatiker på båda sidor bara förstör en debatt som skulel kunna leda till något bra men nu bara står still

    Våldtäkt i sig, tycker jag är viktigt vi reder ut varför Svenskar och invandrare begår våldtäkter.
    Men tyvärr är vänstern helt obstinata till nått sånt.


    Som en på ST om kartläggningen av vem som begår brott sa och det var "är det då inte bra att vi en gång för alla reder ut detta, så att vi vet istället för gissar?"(Ej ordagrant dåd etta var jävligt länge sedan),  vet faktiskt inte ens hur det gick med studien om den ens blev av.

    En sak vi dock inte kan komma undan, det är att vi har invandrare som kommer hit som anses det är deras rätt och ge sig på kvinnor som tex våldtäkt coh sexuelltofredande
    Och sina egna kvinnor som blir våldtagna, de vill de döda.
    En sak vi skulle kunna ta tag i direkt om någon vågade, men folk är så rädda och bli kallade rasist så de låter bli.


    hur många meter var det?
  • klyban
    flkgjldfgdgfdgf skrev 2017-09-23 19:24:47 följande:
    Nähä, och vart fanns du och din upprördhet under alla år när svenska tjejer blev våldtagan av lika svenska killar??
    Det är inte så att nätet översvämmades av upprörda inlägg från er då

    Ni skiter i offren och bryr er bara om hudfärgen på de som våldtar för först om det är invandrare som våldtar så är det intressant för er

    Vet inte vad du levt någonstans eller hur gammal du är, men visst har det varit argt på våldtäktsmän då med.
    Så ingen ursäkt, och som jag förstår ökar dessa hemska dåd mot kvinnor.
    Och detta predatorbeteende att jag i grupp och antasta tjejer/kvinnor har ökat mycket kraftigt.
    Det är dessa som sen poliser mörkar ibland.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (???) skrev 2017-09-23 20:06:58 följande:
    Fast det där är lite överdrivet... bara för att det finns svenska rötägg så behöver man ju inte gladeligen importera utländska rötägg...

    Det som oroar mig är att en del områden som invandringen kommer ifrån, så verkar kvinnan vara en ägodel som man gör precis vad faan man vill med.
    Man måste identifiera såna här saker, så man kan göra ett försök och lösa det i alla fall.
    Här ingår även kartläggning av Svenska våldtäktsmän, om nu någon inbilla sig nått annat.


    Aldrig förstått hur man ska lösa problem utan ta in fakta, men vi har delar av befolkning som under inga omständigheter vill ta in fakta och försöka lösa  nått.


    Sen om man samlar in fakta och inte löser nått i andra änden, ja, då har vi prövat den metoden och får gå vidare till nästa.
    Vad nu den kan vara, och svårt och nå till rätt personer om man inte vet vilken grupp som är en riskgrupp.
    Plocka samtliga män rätt över, kan man på sin höjd göra med ett informationsblad.
    Ett informationsblad kommer inte fungera på vissa grupper.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (mor) skrev 2017-09-25 07:47:30 följande:
    Jo man kan ju tycka det MEN här i Sverige kommer utanförskapsområdena att fortsätta fyllas på med unga män som blir sittande där utan jobb och pengar och utan kvinnor..................! Är ju jättefint när man låter folk stanna här och liksom bli det finaste man kan bli.....SVENSK! WOW liksom. Arbetslös, pank och singel....men SVENSK.......*typ*

    Det är faktiskt ett fenomen jag inte förstår mig på, varför ska man kalla icke Svenskar för Svenskar?
    Individen själv har väl många ggr inga som helst tankar att de är Svenskar.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Pretorian IV skrev 2017-09-28 13:54:58 följande:
    Ja, det är väkdigt märkligt. Samma personer som hävdar att alla som befinner sig innanför gränsen är svenskar skulle ju knappast se sig själv som tex japan, om de flyttade dit, eller som somalier om råkade bo i Somalia.
    Tror ingen skulle se sig som ens dansk eller norrman, utan man är den nationalitet man är uppväxt med.

    Tror inte speciellt många kurder skulle acceptera att någon ickekurd flyttade till deras "land" (om de nu får något) och kallade sig för kurd...risk för handgemäng skulle jag tippa.

    Jag vet inte vart denna kommer ifrån, men jag gissar media även på denna
    Då mycket skit kommer därifrån, vet nu en del kommer skrocka vänstermedia.
    Men blir svårt då all media hoppat på den, och ~80% är högermedia på detta(kanske är högre tom.)
    Vilket gör det än märkligare.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (TS) skrev 2017-09-28 16:24:42 följande:
    Jag förstår faktist inte vad du skriver.....
    Kan inte hjälpa dig.
    hur många meter var det?
Svar på tråden Jag läste en artikel jag aldrig trodde jag skulle få se