Syskon, dela och ärva kalsonger/trosor?
Hej! Har 2 pojkar som är 6 och 4 år gamla. Undrar hur vi ska hålla isär deras kalsonger(de har samma storlek).
Hur har ni gjort med era barn? Är det ofräscht att dela? Vi har ju tvättmaskin liksom.
Hej! Har 2 pojkar som är 6 och 4 år gamla. Undrar hur vi ska hålla isär deras kalsonger(de har samma storlek).
Hur har ni gjort med era barn? Är det ofräscht att dela? Vi har ju tvättmaskin liksom.
Mina döttrar har ju nu börjat separera trasorna, de är 10 och 11 år. Nu har dom olika färger och tar dem ur en gemensam låda.
En fyraåring och en sjuåring - båda pojkar.
Vi har en låda i badrummet där det ligger både kalsonger och strumpor - blandat.
Så Nej, jag tycker inte det är ofräscht att dela mellan syskon.
Har 3 döttrar som har precis en stl emellan, självklart ärver dom varandras. Har aldrig tänkt på det.
I teorin ärver de trosor/kalsonger
I praktiken hinner de oftast nötas ut och slängas.
Alla mina ungar är riktiga spinkisar och kalsonger/trosor kan de ibland ha samma storlek 3 år eller mer och då är de ju slut. Min 9-åring t ex använder ff kalsonger i strl 98/104 även om jag numera köper 110/116 (har 128 i vanliga kläder). Så innan han växt ur 98/104 kommer alla vara slängda p g a slitage
Kalsonger som är fräscha men urvuxna får absolut gå i arv här hemma. Jag har tre söner. Även arv från tex kusiner är OK tycker jag. Man tvättar ju i 60 grader. Det får inte bli hygienhysteri.
Jag delar av naturliga skäl inte underkläder med min man då han har kalsonger i en annan storlek än jag har trosor.... Men med en partner av samma kön är det väl helt OK även för vuxna. Man är ju (förhoppningsvis) intima ändå tex delar säng. Så man har samma bakterier, om det är sånt man är orolig för om man delar underkläder....
vad sägs om att fråga dem de berör, oavsett om det är en 6-åring eller en 36-åring så är det ju deras underkläder och dom borde ju få säga sitt
sen tror jag knappast vuxna hade delat underkläder med sina partners oavsett vad de säger i tråden
vad sägs om att fråga dem de berör, oavsett om det är en 6-åring eller en 36-åring så är det ju deras underkläder och dom borde ju få säga sitt
sen tror jag knappast vuxna hade delat underkläder med sina partners oavsett vad de säger i tråden