Inlägg från: Vargen070918 |Visa alla inlägg
  • Vargen070918
    Ebo88 skrev 2017-09-25 16:49:50 följande:
    Grattis till graviditeten !! :) Roligt att höra! Väntar mitt första i Februari :) hur gamla är dina barn sen innan?
    Tack :)
    Mina är 8 och 10 så detta blir en sladdis. Men det är mitt och mannens första gemensamma så det känns lite spännande!
    Och eftersom det är så långt mellan kidsen känns detta nästan som mitt första ;)
  • Vargen070918
    punchrullen skrev 2017-09-25 16:50:56 följande:

Här är nästan en till. Bor i Enköping och väntar barn i slutet av oktober så 2017 inte 2018 ;)

Första ungen! Vore kul att ha någon form av kontakt ja!Är rel. nyinflyttad så känner inte många här i krokarna!

Åh tänk om det var så kort tid kvar! Lyllos dig :)
  • Vargen070918
    Ebo88 skrev 2017-09-26 14:37:50 följande:

Grattis till dig och din man! Vad tycker syskonen om att få en liten ? Är dem förväntansfulla ? Vad roligt för dem. Lite som min storebror. Han är 35år och hans fru är 41 med två barn sen innan sen har min bror 2 små med henne. Dem är 3.5år och yngsta är 8månader idag och äldsta barnen är 13 och 10 och dom är så stolta. Dem får ju lite ansvar och tycker det är coolt att vara förebilder haha. Har du mått bra och övrigt i graviditeten ?

De är förväntansfulla! Särskilt min åttaåring. Fast han har ju längtat och tjatat i flera år ;)

Jag mådde relativt kasst v.5-11 sen har det successivt blivit bättre. Lite trött fortfarande och har humör (!) Men jag hoppas att det också ger med sig...

Du då? Hur mår du?
  • Vargen070918
    Ebo88 skrev 2017-09-26 20:31:46 följande:

Vad roligt för dem!! Haha och tillsist blev hans lilla önskan uppfylld haha :) Jag mår jättebra, men trötthet är ju ett ständigt besvär. Humöret kan pendla. Det var värre i början men vissa dagar kan det tända till, speciellt om jag är trött haha!!

Tårarna är nog det som överraskar mig mest. Helt plötsligt grinar jag till allt och inget ;)
  • Vargen070918
    punchrullen skrev 2017-09-26 19:33:05 följande:

Den som väntar på nåt gott! Snart är det din tur ;) Kul att det är första med mannen din!

Ja det är ju så. Tiden springer iväg! Halvtid om 1.5 v :)
  • Vargen070918

Nu har vi varit på rutinultraljud och än en gång fått se busfröet som bm uttryckte det :)

Vi tog inte reda på kön men vi båda tyckte att vi såg en liten snopp.. .. Vi får väl se :)

Datumet ändrades inte eftersom vi fått det vid KUB men hade vi inte haft det datumet hade vi fått bf i slutet av februari. Nu är det kvar på 1 mars.

I morgon v 20 och rörelserna i magen blir tydligare och tydligare. Äntligen!

Hur mår ni?

• Vargen070918
    Kanejlika skrev 2017-10-07 21:46:21 följande:

Just det, hur känns det för dig att "börja om"? Jag tycker det ska bli superspännande för nu behöver man inte känna samma oro som med första barnet, men ändå känns det som första.

Det känns lite som att få första men ändå inte. Det är ju 8 år sedan sist så mkt är ju glömt samtidigt som jag inte är speciellt nojig utan tar det mesta med ro :)

Jag har en av varje sedan tidigare medan min man har två tjejer.

Snart är 50% av grav gjort :)
  • Vargen070918
    Ebo88 skrev 2017-10-08 21:42:26 följande:
    Åh vad underbart med en överraskning i slutet / början på feb/mars! Känner du något speciellt angående kön? Jah kände på mig att det var en pojk men inte till 100%. När vi var på rutin sa vi att vi ville veta men innan hon ens sa att det var en pojk så såg jag det på ultraljudet haha!! Det var så tydligt. Här är allt bra, mår du bra? :)
    Jag känner att könet kvittar. Jag har redan en av varje ;)
    Min man däremot skulle gärna vilja att det är en pojke... vilket vi båda tror att det är, men vi får se!

Jag mår fint! Har börjat få lite mer sammandragningar och min bm sa att det är vanligt runt den här tiden (v24), särskilt vid stress. Och jag är sjukskriven 25 % pga utmattning så det är kanske inte så konstigt...
    Hur mår du nu?

Vi har tydligen en liten vilde i magen. Inte still en sekund och har busat både på RUL och vid bm-besök :)
Svar på tråden BF 2018 Västerås