Anonym (Anna) skrev 2017-09-24 13:40:03 följande:
Om du bara visste

De två mest eftertraktade singlarna där jag bor är de som jagar mig just nu. Antagligen för ett de är så vana att få sin vilja igenom bara med sitt utseende och att jag är ökänd för att inte få omkull. Men snygga är de så in åt helvete. Särskilt den ena. Mums!!! Dock faller jag inte eftersom jag vet att de bara vill leka.
Anonym (Anna) skrev 2017-09-24 13:44:10 följande:
Tror du har helt rätt. Jag har utbildning, personlighet osv - men 30 kilo bort skulle nog göra väldigt mycket för att killar ska vilja ha ett förhållande. Har en stabil och trygg självkänsla, men kroppen är jag ju inte nöjd med så det är anledningen till att jag nu tagit steget till att förändra den. Dock är det surt att inte duga att visa upp, tycker det trots allt är lite skillnad om jag såg ut som något katten släpat in. Men du är klok. Tack! ????
Fast här måste jag få reservera mig. Har ingen aning om detta har lagts fram som teori i tråden än, men om du inte släpper till någonsin, hur vet du att de bara vill ha sex med dig och ingenting mer? Hur vet du att de bara vill leka? Har du någonsin visat att du är intresserad av att träffa någon?
För jag tror att du är rädd både för att ha sex och visa dig sårbar och sätter upp en fasad. Du utgår från att ingen vill ha dig på riktigt och låter ingen ens försöka. Jag tror dock också att din fetma är ett problem, men kanske inte i första hand för att vem som helst skulle skämmas för dig, utan för att du ändå har siktet inställt på killar som kan välja och vraka, för du har en känsla av att du också skulle kunna välja och vraka bland killar, om du bara inte vore fet. Och, tja, de flesta killar som kan välja och vraka väljer inte en fet tjej även om det förstås finns undantag (personer med fetischer och personer som har blivit genuint förälskade TROTS att du har en normbrytande kropp).
Ta tag i din fetma, både för din hälsas skull och för ditt självförtroendes skull - självförtroende är som du vet inte detsamma som självkänsla. Du ska se att det kommer att lösa knuten.