Jag avskyr min pojkväns mamma
Japp som rubriken lyder så gillar jag inte min pojkväns mamma över huvud taget
jag har försökt och försökt gilla henne men jag ogillar henne bara mer och mer för varje gång jag tvingas träffa henne.
Min pojkvän och jag bor fortfarande hemma hos våra föräldrar vilket gör det så att jag tyvärr tvingas träffa henne betydligt oftare än om min pojkvän hade flyttat hemifrån. min pojkvän har även ett barn på 3 år som kan vara värt att nämna(jag är inte biologiska mamman utan barnet bor varannan vecka)
Nu till mamman. Hon är den mest otrevliga, negativa, bitchiga, narcisstiska människa jag någonsin stött på. Hon är så självgod så att det inte är klokt och hon har nog en av världens värsta dubbelmoral jag stött på. Tex om barnets rum är stökigt så får min pojkvän värsta utskällningen för att hur han kan låta sitt barn leva i en sån miljö när hennes eget sovrum är det ÄCKLIGASTE jag sett med katthår ÖVERALLT och inte städat för 5 öre! Hon är så extremt snål och handlar allting på rea(mat, kläder, möbler, ALLT) så att jag flera gånger blivit matförgiftad när jag ätit mat hemma hos dem för att maten är gammal eller gått ut för att hon alltid ska envisas köpa mjölk som är 3 kronor billigare för att den har kort utgångsdatum. Sedan pratar hon även hela tiden om att min pojkvän är en dålig förebild för sin dotter för att han lämnar sin snusdosa på matbordet när hon själv står och röker framför henne när de är ute och leker? Hon klagar på att det är en onödig utgift att jag gör fransförlänging när hon själv bränner 800 spänn i månaden på cigaretter.(dubbelmoralen där när hon ska vara så himla ekonomisk och medveten om miljö och all påverkan på allting och ändå spenderar så mycket pengar på något så onödigt som cigaretter)
Hon är så himla traditionell och pratar alltid om hennes farfäder, varför skogen är bäst och man MÅSTE plocka sin egna svamp, göra sin egna sylt av sina egenplockade bär och skjuta älg som är det finaste köttet i hela världens som hon värderar högre än sina egna barn. Hon gör allting för att skryta om hur duktig hon är och om hennes prestationer och ger inget rum till någon annan och jag är så jäkla trött på henne och hur hon alltid ska höja rösten och bli så fruktansvärt otrevlig varje gång någon säger någonting som går emot hennes lilla cirkel i hur saker och ting ska gå till! Hon har flera gånger uttryck sig extremt racistiskt så jag nästan satt i halsen.
Häromdagen också när jag skulle sova hos min pojkvän när han hade sin dotter så skulle vi natta henne (klockan var strax över 8 så det var redan sent) nä då får mamman för sig att ropa att det är EFTERRÄTT(som det såklart ska vara alla dagar så vi ska bli lika feta som hon själv) och barnet går loco och börjar skrika att hon vill ha efterrätt och vi säger att vi sparar det till imorgon istället. Då skriker mamman tillbaka och tycker att det är lämpligt att ge ett 3 årigt barn en stor portion med äppelmos och mjölk som är fyyyyyyllt med socker precis när vi ska natta henne? Det är inte så att hon blir mindre trött av att äta så mycket socker så sent på kvällen så det slutade med att hon inte somnade förrens 22:30. Jag blir galen. Det är ju jag och min pojkvän som får stå ut med problemet att natta henne när hon har en sockerkick medan hon själv sitter i soffan och latar sig och klagar på tv programmet. Samma sak hände igår när jag var påväg dit efter jobbet då jag slutade sent. Jag kom dit 20:30 och bad min pojkvän natta dottern tidigt så vi skulle få lite tid för varandra. Vid 20:15 får mamman för sig att baka en jävla tigerkaka som dottern såklart måste delta i. Min pojkvän säger inte till trots att han tyckte det var en dum ide för att om man bakar en kaka så måste man ju såklart smaka den när den är klar och jag blir galen eftersom det är hans dotter och inte min pojkväns mammas dotter men även bestämmer hon allting som rör henne. Finns tusen andra exempel som när man tackar nej till varm choklad(är inte så förtjust i det) men hon ändå ska tvinga i mig det och hälla upp en stor jävla kopp till mig fast jag sagt nej och att jag inte är så förtjust i det så säger hon "jo det är du visst man blir inte tjock av det" trots att det bara handlar om att jag inte tycker om varm choklad. och att hon sen tvingar mig att dricka upp det för att man inte kan slänga någon mat alls
Idag var vi även på utflykt till en skog med min pojkvän, hans mamma, dottern samt min pojkväns mormor och morfar(mormorn är btw exakt lika jobbig som mamman) och jag sa att jag kunde följa med men bara om vi kommer hem i rimlig tid för att jag hade massvis med plugg som jag måste komma ikapp med. Min pojkvän sa absolut vi blir inte kvar längre än halv 2 så att jag skulle vara hemma senast kl.2 och jag gick med på att följa med för min pojkväns skull trots att jag avskyr att vara i hans mammas närvaro.
Klockan halv 6 på kvällen kommer jag hem och jag sa flera gånger till mamman under dagen att jag inte kan vara iväg för länge då jag måste plugga, min syster fyller år imorgon och jag hade planer med en annan vän senare på eftermiddagen och om de i värsta fall skulle kunna skjutsa mig till närmsta busshållplats så jag kunde åka kommunalt hem. Då svarade hon NEJ för att mormorn och morfarn har fixat i ordning mat till mig och att de räknar med att jag ska äta hos dem när hon inte ens frågat mig om mina planer för resten av dagen när hon redan visste om att jag inte kunde vara iväg för länge. Blev så sjukt irriterad och när jag kom hem var jag så sjukt trött av irritation att inget plugg blev av.
Jag blir brutalt tokig och tog upp det med min pojkvän idag att jag skarpt ogillar henne och inte vet vad jag ska ta mig till. Han sa ingenting som direkt hjälper eller hur jag ska hantera henne för jag verkligen avskyr henne och tål inte en till sekund av henne. Vill nästan göra slut med min pojkvän för att jag avskyr mamman så mycket och hade jag blivit gravid så hade jag aldrig i hela mitt liv vilja ha henne som mitt barns farmor. Kan inte tänka mig någonting värre faktiskt.