• Sanna08

Närhet

Helluu... så nu är min lille plutt 1 månad på onsdag...allt har varit en berg o dalbana sen dess men det är jätte kul ändå (: jo min fråga är.. i början såhär då vill ju bebisar ha mycket närhet och jag har märkt på S ibland att han somnar gärna hellre på mitt bröst än i sängen ... om det funkar kan jag väl fortsätta så eller kommer jag vänja honom alltför mycket vid bröstet än sängen ? Jag tänker att jag inte får problem längre fram sedan ? Jag älskar ju tiden då vi myser på detta viset .. det är ju så underbart..

Tacksam för svar <3

• Svar på tråden Närhet
  • Sanna08
    Snuttis2 skrev 2017-09-28 05:50:06 följande:

Hej

Tack!

Har en 8 v bebis hemma , hade innan han kom en tydlig tanke om hur sovrutinerna skulle se ut!! Framförallt sova i egen säng på rygg. Men sedan födseln har han vägrat sova någon annanstans än på mig . Han har haft ett stort mamma behov, mkt amning och vila i famnen . Bvc säger att det är fullt normalt om än påfrestande för mig. Har lyssnat mkt på Pampers barnvagnspromenad med Hallin som är fantastiskt bra. Avsnitt 64 handlar mkt om anknytning, närhet o sömn....

Har lugnat mig mkt, ge bebisen all närhet den efterfrågar så blir det en trygg unge som sedan själv väljer att vidga sina vyer!!

Nu har vi börjat gå från att sova sittandes till liggandes till ryggläge ...sakta men säkert!! Från att inte kunna lämna mamma famnen till att kunna leka en stund själv ibabygymmet eller vara med pappa.

Om du stressar eller inte tillgodoser behovet sv närhet nu är risken en större otrygghet i barnet när det blir äldre !!

Kan tipsa om sjal , då har du händerna fria mkt under dagen ifall han/hon har stort behov av att vara nära hela tiden?!

Svar på tråden Närhet