• TheOrkidsVengeance

    Hämnas min orkidé!

    Nu är bägaren full, eller ska jag säga krukan...

    Jag fick i juni en ny anställning, i samband med detta fick jag även en fin Royal blue. Denna har jag varsamt tagit hand om enligt alla de instruktioner jag kunnat hitta. 

    Någon månad efter att min anställning tog vid så fick vi ett tillskott på en annan avdelning. Personen i fråga fick även han en orkidé som välkomstgåva, dock inte i företagets färg likt min. 

    Detta uttryckte min kollega för ett par veckor sedan, tydligen var det jäkligt känsligt att han inte fick samma välkomnande som de andra på företaget.
    Jag svarade att hans orkide var fin på sitt vis, detta ville han inte alls ta till sig och lämnade jobbet 5 minuter för tidigt den dagen.

    Efter detta har jag märkt att min kollega varit jäkligt tvär och svår.

    Nu till det obehagliga.. jag tyckte i fredags att det luktade sprit om min kruka. Idag har min orkide dött och jag misstänker att min kollega har hällt sprit i krukan. Eventuellt har han även spritproblem om det är så att han har sprit med sig till jobbet!?

    Hjälp mig nu att hämnas denna onda gärning, kom med förslag på lämplig vedergällning!

  • Svar på tråden Hämnas min orkidé!
  • Anna60

    Lägg denna tråd i sandlådan istället. I Hem och trädgård hör den verkligen inte hemma.

  • EpicNurse
    Anna60 skrev 2017-09-25 15:56:39 följande:

    Lägg denna tråd i sandlådan istället. I Hem och trädgård hör den verkligen inte hemma.


    What she said!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Hämnas min orkidé!