Inlägg från: Anonym (Osäker mullig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (Mullig som sjutton) skrev 2017-09-29 07:35:36 följande:

Lycka till på dejten Ts, jag hoppas verkligen att han lyckas göra dig avkopplad under kvällen så att du kan njuta av er dejt.

Tack!! Ja jag hoppas också att det flyter på bra. Han verkar ha rätt mycket självförtroende, samt verkar charmig. Så jag kan tänka mig att jag kommer att "dras med" lite i det. Det värsta är ju liksom de första ögonblicken, när man får syn på varann. När man väl börjar prata så hoppas jag det lossnar lite. :)

Jag får nog också uppdatera imorgon sen om hur det gått, då det är så många snälla människor som stöttat här inne. Tusen tack för det!
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-09-29 10:21:14 följande:

Hej tjejen!

Egentligen var det nog lite onödigt att ?varna? honom, men jag kan förstå om det känns bättre för dig att du har gjort det. Då kanske du kan slappna av lite och känna dig mer säker. Han har uttryckligen sagt att han inte brut sig, eller hur?

Jag tror att är man en person som är väldigt ytlig och vet med sig att man inte ?klarar av? vissa kroppsformer eller utseenden, då läser man ju det på infosidan och tar det till sig. Är man lite mer öppen för olika så kanske man struntar i att läsa det eller läser men lägger ingen vikt vid det. Jag tror faktiskt att om man har skrivit till varandra ett tag och börjar bli intresserad och det drar ihop sig till träff, då har man läst all info flera gånger och kollat bilderna för att försöka skapa sig en bild av personen. Så, jag tror inte du behöver vara orolig. Sen är det ju inte säkert att ni klickar ändå, men då ska du inte tro att det är pga din mullighet. Jag önskar dig stort lycka till och är nyfiken på en uppdatering. När är dejten?

Åh, tack! Ditt inlägg var precis vad jag behövde läsa nu, det kom som en gudagåva! :D

Jag tror också att man undviker de profiler där man ser att det är nåt som inte attraherar en...! För mig är det inte om det ytliga oftast, utan t.ex. om en person bor på andra sidan landet, eller andra såna grejer.

Dejten är idag, så det är därför jag håller på att freaka ur totalt, hehe. Men jag intalar mig hela tiden att det kommer gå bra, det är inte så stor grej, etc. Klickar vi inte så gör vi väl inte det och då återgår allt till det vanliga. Då kan jag ju ändå vara stolt att jag vågade börja krypa ur mitt "skal".. :)

Kommer kanske inte uppdatera under kvällen, eller ja man vet aldrig, om det blir fiasko kanske jag åker hem tidigt och skriver av mig här, hihi. Men om det går bra lär jag inte skriva förrän imorgon.

Det jag är mest nervös för nu, är att det har skapats en väldigt flirtig stämning mellan oss, efter de senaste veckornas dagliga meddelanden. Jag hoppas att det inte gör att det har skapats för höga förväntningar för båda två. Ja ja, snart får jag veta. :) Tack för stödet!
  • Anonym (Osäker mullig)

Åh vad gulliga ni alla är! Det har faktiskt hjälpt enormt mkt att höra en massa stöd härifrån! Jag började för en stund sen få en mer positiv känsla, "från förr", (den tid när jag gick på en del dejter och hade lite bättre självförtroende). Började känna att "det här fixar jag, det blir kul". Sedan så gick jag in här på forumet och såg flera stöttande kommentarer och så ökades min positiva känsla ännu mer! Så tack! :D

Nu ska jag göra min "före-dejt-ritual", som jag gjorde förr, hihi. Då blir jag alltid på topp. Jag sätter på peppande, rolig, lite småsexig musik. Så sminkar jag mig fint, lite lagom men ändå så där så jag känner mig som finast. Sätter på mig trevliga kläder och min favoritparfym. Sjunger med i musiken så högt jag vill. :) Under allt detta så tar jag ett glas champagne. Bara ett så klart. Med massor av vatten till, så att jag inte blir påverkad självklart. ;) (Japp, just champagne, som man nästan aldrig dricker. Så man känner sig lite lyxig). Gillar att ta god tid på mig, och slappna av, så allt det här kan ta drygt ett par timmar.. :D Kommer ihåg nu att jag faktiskt gillar den här biten..

Så klart jag inte har min "ritual" inför alla dejter, men just bara inför den där första nervösa dejten, med just en som man känner sig alldeles för intresserad av... hihi. Kramar till er från glada mulliga tjejen! :)

• Anonym (Osäker mullig)
    Vixen90 skrev 2017-09-30 01:09:38 följande:

Jag tänker tolka din tystnad som att dejten gått bra! Vill så gärna höra hur det känns imorgon TS! :)

Haha, tack så mycket. :D Vad gulligt att du engagerar dig! Skickar en kram till dig för det.

Uppdatering för alla intresserade, alt. "En historia om den perfekta första dejten". :) (Långt).

Jag var ju dönervös när jag kom till stället. Det var en slags konsert och det såldes drinkar etc. Han var nervös också i början, såg jag. Han var jättesnygg! :)

Vi pratade på, skämtade, lyssnade på den härliga musiken, drack drinkar. Otroligt härlig stämning och pirrigt mellan oss, vi satte oss närmare och närmare varann. Det var sån laddning mellan oss så att luften sprakade! :D

Sen kom den, första kyssen från honom. Helt gudomlig på att kyssas och rummet försvann när jag blundade och bara sveptes med... Jag kunde knappt tro att den här sexiga killen satt och kysstes med mig..det var som en dröm..

Han var otroligt glad och sa att det var en så himla fin dejt. Och han var så het på mig och verkade INTE alls bry sig det minsta om min mullighet. Om något, så verkade det tända honom, hihi. När jag gick ut i pausen och blev borta en stund, så skickade han ett sms till mig bara för att säga hur otroligt fin jag var. En annan gång när jag gick iväg, så frågade nån om min stol var ledig. Killen råkade då göra nån slags "freudiansk felsägning" och säga att "Nej, min flickvän sitter där". :D

Vi gick vidare till en nattklubb och hånglade ihjäl oss, som tonåringar! :D Jag började ana vartåt det lutade... :p Jag hade bestämt att INTE ha sex på första dejten... men det blev helt enkelt för svårt att stå emot... tror aldrig jag blivit så tänd på en man.. :P

Även om sexet blev lite "fummel-första-gången-sex", så gjorde det liksom inget, var bara så underbart härligt att känna varann hud mot hud. Han tyckte tydligen inget om min mullighet, för han bara mumlade hest om hur sexig jag var... hihi, vilken boost för självförtroendet. ;)

Vi fortsatte att skoja och mysa på morgonen och det kändes väldigt naturligt. Han såg mig med sminket på sniskan och sa att jag var så fin.. :p Det var jag ju inte men kanske i hans ögon.. (?)

Sen skildes vi åt med en puss och han sa "vi hörs sen". På morgonen hade vi skämtat om saker vi ska göra framöver.. Men jag har jju förstås ingen aning om vad som händer nu. Kanske jag sumpade det genom sex första dejten... Men isf var det ändå jävligt värt det! :D Och inte ens påven själv kunde ha stoppat mig efter den där kvällen, så att... Vi får se vad som händer, men efter detta så känner jag att jag kommit över en tröskel ang. komplexen om min mullighet, i alla fall! (Och fick världens mest sprakande kväll, på köpet!).

Tack för allt stöd, ni i tråden!
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-09-30 19:35:05 följande:

Wow!

Så. Jävla. Bra.

Uppdatera oss gärna vad som händer framöver, jag vet inte varför jag har blivit så engagerad, du känns typ som en tjejkompis, haha

Hehe, tackar tackar! :) Både till dig och till andra snälla i tråden. Det värmer att folk engagerar sig.

Ingen aning ifall han hör av sig igen, killar kan ju ibland försvinna bort efter sex. :P Även om det blir så, så känner jag att varenda sekund var underbar. Inget att ångra här. :) Dock, om han hör av sig inom ett par dar eller så, så lär jag verkligen uppdatera, så att ni som engagerat er får lite info. Och även om det inte händer nåt mer i det avseendet, så vill jag ändå framföra ett positivt budskap: Att det går att känna sig fin, sexig och uppskattad, även som mullig! Ifall några andra (osäkra) mulliga följt tråden. Jag känner mig dessutom mer peppad än nånsin till att börja bli mer hälsosam och ta hand om min kropp på alla sätt och vis. Den är ju fantastisk. :)

Kramar till er alla!
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-01 08:19:13 följande:

Roligt att du hade en lyckad dejt :) Tyvärr har jag sett detta scenariot bland vänner och de som redan varit osäkra över sin kropp har efter ett tag fått ännu sämre självförtroende när killen sen inte hör av sig. "Duger jag bara att ha sex med?" "Det är bara för att jag är tjock som han inte vill mer" låter det då.

Och så mår de ännu sämre. Var uppmärksam på dessa tankar så det inte händer dig. Jag hoppas killen hör av sig och at ni får en fortsättning eftersom du verkade falla för honom, men om han inte hör av sig så lägg inte skulden på dig själv. Tyvärr tappar många killar intresset om de får sex direkt, och det har inget med tjejens vikt att göra. Om du vill vara säker på att någon gillar dig för den du är och verkligen accepterar dig så vänta med sex tills du lärt känna honom. Sen kan ni sexa loss dygnet runt! Men som sagt, jag hoppas du får en fortsättning med denna killen. Och det är ju positivt att du vill bli hälsosammare också, lycka till :)

Tack för ditt svar! Jaha, nej så tänker inte jag alls nu, att han inte skulle höra av sig pga min kropp/mullighet. Som tur är så har jag tydligen 'tillräckligt' bra självförtroende, för att inte tänka i de banorna iaf.. :) Nej, för mig hade det mer blivit en tröskel just detta att "ta sig ut och dejta" igen. Jag är nämligen ganska säker på att jag med personligheten kan bli väldigt omtyckt av människor, när de väl träffar mig. Dock vet jag ju om kropps-idealen som finns för kvinnor i samhället, på film, etc. Så det var det som gjorde mig nervös, att inte veta hur just han såg på mullighet och att ev. komma dit och att han inte alls skulle tända på min kroppsform. Som tur var, var det en obefogad rädsla. :)

Däremot har jag ju varit med rätt länge och vet att det är precis så som du skriver, att en del killar kan försvinna plötsligt, om det blir sex tidigt. En risk som jag tog med i beräkningen. Men det var så länge sen jag hade sex, så det blev för svårt att stå emot.. :)

Om han inte skulle höra av sig mer, så skulle jag nog mest tycka att han var lite korkad faktiskt. Hur ofta träffar man/han nån som man har fantastisk kemi med och som får en att tokskratta en hel kväll, liksom? Så om han kastar bort en sån tjej, pga gamla förlegade könsroller eller nån slags "töm och glöm"-inställning, ja då är han nog ändå inte en man för mig...

Jag vet ganska många män som har ett mer moget sätt och som inte ser på sex som nån slags avgörande faktor, på ett sådant vis. Det är en sån man jag vill ha. :) Bl.a. mitt längsta förhållande som jag haft, började precis på detta sätt: sex första kvällen och sen var båda fast i flera år.. :) Sen har jag flera killkompisar som är så också, att de inte alls försvinner om tjejen vill ha sex tidigt, utan snarare blir mer intresserade.

Men som sagt, om just denna kille nu "försvinner", så gör det inte så mkt. Nu har jag tagit mig över dejting-"tröskeln" och fått mig lite bra sex. Hihi. Men visst, hör han av sig så är det en bra bonus! ;) Kram
  • Anonym (Osäker mullig)

Oj vad kul att se att flera var så intresserade och att kommentarerna fortsatte. :) Pga det så vill jag gärna förklara lite mer hur jag tänker, ang. vad som hänt.

Frågan om han borde ha smsat redan nu: Jag vet inte hur lång tid olika personer tar på sig. Men som en tumregel brukar jag tippa att nån inte är intresserad, om man inte hör nåt inom ca 3 dar. Det har ju inte ens gått 24 h sen vi skildes åt, så kanske finns det hopp... :)

Borde inte jag höra av mig: Jo, jag har faktiskt tänkt på det och kommit fram till att jag kan testa smsa imorgon eller på tisdag. Vill ge honom lite space, om han behöver tänka efter. Men vill samtidigt testa smsa när det gått ett par dar, för att se om han kanske är blyg, och istället hoppas på att jag hör av mig. Fick vibbar av att han var lite blyg och han sa det själv också en gång... Svarar han inte om jag smsar en gång, så tar jag ju vinken och lägger ner.

Om han var speciell för mig eller ej: Jo, han var/är väldigt speciell för mig. Vi höll ju mycket sms-kontakt dagligen, i flera veckor innan dejten. Och hade sen en fantastiskt rolig kväll. Skulle inte haft så svårt att motstå honom, om han inte hade varit så speciell. :) Tycker att han är riktigt härlig och skulle gärna fortsätta ses. Men det jag menade var att även om jag är väldigt förtjust i honom, så är det inte så att jag blir jättelåg, om han inte vill mer. Vi har ju bara träffats en gång och det tar lite mer tid än så för mig, att utveckla djupare känslor.

Tack för alla kommentarer och allt stöd. :) Kram

• Anonym (Osäker mullig)

Uppdatering igen, ifall nån är intresserad.. ;)

Haha, ibland är livet så lustigt. Jag börjar nästan undra om han kanske t.o.m. läser den här tråden. *Gulp*. För precis när jag nyss postat mitt senaste inlägg...så damp det ner ett sms. Från honom. :)

Det var inte så mycket i smset, bara ett tack för en härlig dejt och någon slags puss-smiley... (Inget förslag på ny dejt, hmm..) Ändå kul att han hörde av sig. Får smsa tillbaka sen med nåt liknande och se om det blir nåt mer...

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-01 14:07:12 följande:

Varför vänta med att sms:a tillbaka till "sen"? Killar vill också känna sig eftertraktade :)

Hehe, ja, så klart, så är det säkert. :) Menar inte att jag ska vänta jättelänge, kommer ju svara idag, ganska så snart. Men det har inte varit ngt ovanligt i våra sms-kontakter, att det har gått några timmar innan vi svarar varann. "Huvudregeln" (outtalat), som vi väl båda följt, är att vi har försökt svara varann samma dag i alla fall. Sen har det varit allt från inom en timme, till upp till 8 timmar senare. Från båda håll.

Ska svara snart men måste bara fundera lite först, vad jag ska skriva för något trevligt svar till honom... :)
  • Anonym (Osäker mullig)

Tack för de ytterligare kommentarerna, ni är verkligen gulliga. :)

Jag skickade ett liknande sms tillbaka till honom, där det tydligt framgick hur mkt jag hade uppskattat dejten och han fick även han nån slags sån flörtig smiley, så att han inte skulle bli osäker. Inget svar på det dock, under hela e.m./kvällen. Jag tänkte därför avvakta lite igen och se om han själv först tar upp frågan om att ses igen.. Tror vi båda kanske varit med i spelet förr och vet att det är lätt att skrämma bort nån genom att vara "på"..

Men absolut, om han fegar ur/inte frågar, så måste jag ju till slut fråga. Bara så att jag är säker på ifall det är att han inte vill, eller bara inte vågar fråga.. Kan ju även vara så att han genom sitt sms bara ville vara lite "gentleman", efter sexet. Men jag måste nog försäkra mig om hur det ligger till... vore så himla dumt att missa chansen, ifall båda bara är fega. :P

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..